اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری کرج خبر داد

احداث 12 ایستگاه هواشناسی در کرج

معاون خدمات شهری شهرداری کرج از آمادگی این حوزه برای احداث 12 ایستگاه هواشناسی در سطح مناطق 12‌گانه با همکاری اداره‌کل هواشناسی استان البرز خبر داد.

احداث 12 ایستگاه هواشناسی در کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، حسن مدیرروستا با اشاره به محدودیت منابع مالی استان برای اجرای طرح‌های مرتبط با حفظ محیط زیست اضافه کرد: شهرداری کرج با درک اهمیت موضوع در حد توان حمایت‌های مادی لازم را خواهد داشت که امیدواریم به نتایج مثبتی دست یابیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه امروزه محیط زیست به یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های کارشناسان تبدیل شده است، ادامه داد: آلودگی هوا فعل و انفعالاتی در ساختار بدن ایجاد می‌کند که سلامت افراد را در معرض خطر قرار می‌دهد لذا ما باید از امروز نگران زندگی نسل‌های آینده در جامعه باشیم.

این مسئول افزود: با وجود اینکه سازمان فضای سبز شهرداری کرج آمادگی خود را برای درختکاری و ایجاد 2 هزار هکتار فضای سبز در ارتفاعات باغستان و رجایی‌شهر اعلام کرده است و با انجام این کار ریه‌های تنفسی کرج برای سال‌های آینده تأمین می‌شود اما مسکن و شهرسازی به بهانه‌های مختلف سنگ‌اندازی می‌کند که امیدواریم مسئولان ورود پیدا کنند و اقدامات لازم را داشته باشند.

به گفته مدیر روستا، مرکز دفن حلقه‌دره یکی دیگر از نگرانی‌های زیست محیطی مسئولان است که در همسو و مدخل بادهای ورودی به شهر کرج قرار دارد و دودها و آلاینده‌های ناشی از سوخت زباله‌ها وارد شهر می‌شوند و احتمالا منشأ برخی بیماری‌ها و نارسایی‌ها است لذا ضرورت خریداری دستگاه‌های زباله‌سوزی و مکانیزه شدن خدمات‌رسانی در این بخش نیازمند توجه بیشتر است.

وی افزود: بسیاری از مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا که امروز بر سر کرج تلمبار شده، مربوط به جانمایی اشتباه محل ساخت کارخانجات و شهرک‌های صنعتی است که در مسیر بادهای ورودی به شهرها قرار دارند و آلاینده‌های ناشی از فعالیتشان به درون بافت مسکونی هدایت می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: در قدم نخست شهرداری کرج آمادگی خود را برای احداث ایستگاه‌های هواشناسی در سطح مناطق 12گانه اعلام می‌کند و امیدواریم در قدم بعدی، تفاهمنامه همکاری‌های دو‌جانبه منعقد ‌‌شود.

مدیر‌روستا در پایان ضمن استقبال از احداث مرکز کنترل کیفیت هوای شهر کرج در زیر مجموعه‌های شهرداری کرج، قول طرح موضوع را در جلسات مدیریتی شهرداری کرج داد.

انتهای پیام/2302/ز/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول