اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل هواشناسی استان البرز خبر داد

احداث 12 ایستگاه هواشناسی جدید در البرز

مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز از احداث 12 ایستگاه جدید هواشناسی در این استان خبر داد.

احداث 12 ایستگاه هواشناسی جدید در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، شاهپور رستم‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز از ظهر امروز با حضور در مرکز هواشناسی استان البرز، از اداره کل هواشناسی این استان بازدید و با روند خدمات‌رسانی به مردم در این مرکز آشنا شد.

رستم‌زاده را در این بازدید برخی از مدیران ارشد استانداری البرز همراهی می‌کردند و طی آن منصور رحمانیان مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز توضیحاتی درباره عملکرد این اداره ارائه کرد.

رحمانیان در جلسه‌ای که با معاونین ارشد استانداری البرز داشت، به ارائه‌ی گزارشی از عملکرد اداره هواشناسی این استان پرداخت و گفت: یکی از نیازهای اصلی مدیریت مدرن، اطلاع از شرایط فعلی و آینده است تا بتوانند بر اساس این شرایط برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در این میان اطلاع از شرایط جوی نقش بسیار مهمی در تصمیم‌گیری‌های مدیران به ویژه پیش از وقوع حوادث غیر مترقبه و بحران‌های پیش‌بینی نشده دارد و به طور قطع خدمات سازمان هواشناسی کشوری و همچنین اداره کل هواشناسی استان البرز در این حوزه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

رحمانیان در بخش دیگری از سخنان خود به کمبودهای فعلی این اداره اشاره کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه کرده و شرایط جوی و آب و هوایی را به درستی پیش‌بینی و به اطلاع مردم و مدیران استانی برسانیم، نیازمند تجهیزات جدید هستیم.

* ضرورت احداث ایستگاه هواشناسی در فرودگاه پیام

وی افزود: به عنوان نمونه یکی از نیازهای اصلی ما ایجاد ایستگاه هواشناسی در فرودگاه پیام است و همچنین لازم است که در مرکز شهر کرج نیز تلویزیون هوانما نصب و مردم از شرایط جوی به ویژه میزان آلاینده‌ها به طور لحظه به لحظه مطلع شوند.

رحمانیان افزود: در حال حاضر طرح‌های مربوط به احداث 12 ایستگاه هواشناسی جدید در استان البرز در دست انجام است و به طور قطع راه‌اندازی و بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها در پیش‌بینی بهتر شرایط جوی موثر خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش آلاینده‌های جوی در استان البرز به ویژه شهرستان کرج گفت: آلودگی هوا دارای دلایل و علت‌هایی است که با بررسی‌های انجام شده، آلودگی هوا در کلانشهر کرج وابسته به عواملی از جمله موقعیت جغرافیایی و مسیر وزش باد‌ و بارندگی است.

مدیر کل هواشناسی استان البرز ادامه داد: شهرستان کرج و به طور کلی استان البرز در دامنه کوه واقع شده و مسیر بادها از سمت دشت به کوه‌ها است و همین امر موجب می‌شود که آلاینده‌های جوی و ذرات معلق با وزش باد از دشت‌ها به سمت کوه‌ها حرکت کرده و در جنوب مناطقی از کرج متراکم شود.

رحمانیان تاکید کرد: اداره هواشناسی استان البرز نیاز دارد که ایستگاه‌های هواشناسی و تحقیقاتی بیشتری در سطح استان احداث کرده و با استفاده از داده‌های علمی کسب شده در این ایستگاه‌ها، پیش‌بینی بهتری از شرایط جوی داشته و این اطلاعات به طور قطع برای مدیران در زمان وقوع حوادث و یا پیش‌بینی بحران‌ها بسیار ضروری و مفید است.

وی اظهار امیدواری کرد تا با افزایش اعتبارات و بودجه‌های عمرانی، این کمبودها در آینده نزدیک برطرف گردد.

انتهای پیام/2302/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول