اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا بهمن ماه سال 93 صورت می‌گیرد

راه‌اندازی مرکز درمان معتادان با ظرفیت 700 نفر در شیراز

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: تا بهمن ماه سال 93 مرکز درمان معتادان با ظرفیت 700 نفر در شیراز راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی مرکز درمان معتادان با ظرفیت 700 نفر در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا ابراهیمی بعد از ظهر امروز در بازدید از پاتوق‌ها و «دی‌آی‌سی‌های» شیراز که با حضور جمعی از روحانیون صورت گرفت، اظهار داشت: اعتیاد به عنوان مهم‌ترین آسیب اجتماعی در تمام دنیا محسوب می‌شود که آسیب‌های بسیار جدی به پیکره اجتماع وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اولویت ما اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی افراد است که در این راه از ظرفیت‌های نهادهای دینی، روحانیون و ائمه جمعه استفاده می‌کنیم، افزود: بر روی این مسئله پافشاری داریم چرا که روحانیون سردمدار این کار هستند و اگر آن‌ها با ما همکاری کنند به یک جنبش فراگیر اجتماعی در عرصه پیشگیری اولیه از اعتیاد می‌رسیم.

ابراهیمی اضافه کرد: فلسفه ایجاد «دی‌آی‌سی» جلوگیری از بیماری‌های عفونی است که در سطح جامعه وجود دارد و با وجود ایجاد این مراکز ما توانسته‌ایم مسئله اعتیاد و انتقال بیماری ایدز را از طریق تزریق به صفر برسانیم که موفقیت بسیار خوبی است.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: در کل ، 10 مرکز «دی‌آی‌سی» در مناطق سنگ‌سیاه و سعدی در شیراز وجود دارد که پنج مرکز آن زیر نظر دانشگاه علوم‌ پزشکی و پنج مرکز دیگر در نظارت بهزیستی این شهر است.

وی ادامه داد: در جلساتی که با شورای شهر و شهرداری شیراز و استانداری این استان داشته‌ایم زمینی برای راه‌اندازی مرکز درمان آماده شده که برای پیشبرد کار و بهره‌برداری سریع از این طرح تمام تلاش خود را به کار برده و از زندانیان جهادی نیز استفاده می‌کنیم تا بهمن ماه 93 این طرح آماده بهره‌برداری شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اصل کار و هدف ما پیشگیری از اعتیاد است و تمام تلاش ما روی این مسئله متمرکز شده که مهمترین امر در پیشگیری مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر، درمان و حمایت‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/2448/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول