اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه:

بهزیستی مسئول ساماندهی معتادان نیست

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: امکانات، ظرفیت‌ها و اعتبارات بهزیستی جوابگوی ساماندهی و نگهداری از معتادان نیست.

بهزیستی مسئول ساماندهی معتادان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عبدالرضا میرزائیان پیش از ظهر امروز در گردهمایی ترسیم نمای مطلوب برنامه پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد در محلات شهری و روستایی اظهار داشت: بهزیستی ایجاد کننده آسیب‌های اجتماعی در جامعه نبوده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: سازمان بهزیستی همواره به‌نوعی متولی آحاد افراد جامعه از قبل از تولد تا دوران سالمندی بوده است.

وی با اشاره به آمار 35 هزار نفری معتادان در استان کرمانشاه بیان داشت: این آمارها یک آمار رسمی و ثبت شده توسط دستگاه‌های متولی این امر است و ما برای انجام وظیفه خطیر خود در این زمینه باید از تمام ظرفیت‌های دولتی و مردمی استفاده کنیم.

میرزائیان با بیان اینکه بهزیستی مسئول ساماندهی معتادان نیست، خاطرنشان کرد: امکانات، ظرفیت‌ها و اعتبارات بهزیستی جوابگوی ساماندهی و نگهداری از معتادان نیست.

این مسئول بیان داشت: مدیران استانی تصور می‌کنند که مسئله اساسی در این خصوص جمع‌آوری معتادان بوده، در حالی که مشکلات بعدی و ساماندهی آن‌ها را نادیده می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه جمع‌آوری معتادان را کاری تمام شدنی دانست و افزود: معتادان در مراکز ما نگهداری می‌شوند، اما بعد از آن دیگر هیچ دستگاهی خود را مسئول ساماندهی و توانمندسازی این‌ گروه نمی‌داند.

وی با اشاره به اینکه باید ذهنیت مردم و مسئولان را روشن کرد، تصریح کرد: بهزیستی متولی ایجاد آسیب‌های اجتماعی نبوده، بلکه این آسیب‌ها ساخته دست بسیاری از دستگاه‌های اقتصادی، فرهنگی و... است.

میرزائیان اذعان داشت: امیدواریم با این هم‌اندیشی‌ها، تکنیک‌‌ها و روش‌ها در سطح کشور بهزیستی را از اینکه برخی آن ‌را سازنده‌ آسیب‌های اجتماعی می‌دانند، مبرا کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه مسئولان سازمان بهزیستی تلاش‌های خوبی در بحث اعتیاد در چارچوب محلات، کارگاه‌ها و کارخانجات داشته‌اند، متذکر شد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که اقدامات و هزینه‌های صورت گرفته در حوزه پیشگیری از تراکم جمعیت در سایر حوزه‌ها جلوگیری خواهد کرد. 

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول