اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری سازمان سوادآموزی و ستاد مبارزه با مواد مخدر

معتادان بی‌سواد در کمپ‌های ترک اعتیاد با سواد می‌شوند

کارشناس مسئول حوزه سواد آموزی آموزش و پرورش تویسرکان گفت: با همکاری سازمان سوادآموزی و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور معتادان بی‌سواد در کمپ‌های ترک اعتیاد با سواد می‌شوند.

معتادان بی‌سواد در کمپ‌های ترک اعتیاد با سواد می‌شوند

نبی‌الله نانکلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تویسرکان، از مبادله تفاهمنامه همکاری بین سازمان سوادآموزی و ستاد مبارزه با مواد مخدر  کشور به منظور با سوادی معتادان خبر داد و اظهار کرد: این تفاهمنامه با هدف شناسایی معتادان بی‌سواد در کمپ‌ها و آموزش آن‌ها از طریق حوزه سوادآموزی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افراد معتاد شناسایی شده با مشخص شدن فرد آموزش دهنده آموزش می‌بیند، افزود: فرد آموزش دهنده به ازای با سواد کردن یک نفر فرد بی‌سواد 550 هزار تومان حق‌الزحمه دریافت می‌کند.

کارشناس مسئول حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش تویسرکان ابراز کرد: معلمان، افراد با سواد با حداقل مدرک بالایی دیپلم و حتی خانواده‌های آن‌ها هم می‌توانند در این طرح برای سوادآموزی افراد بی‌سواد شرکت کنند.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان به این کار می‌توانند به حوزه  نهضت سواد آموزی شهرستان مراجعه کنند، تأکید کرد: دوره آموزشی حداقل 400 ساعت است یعنی فرد بی‌سواد در مدت 4 الی 5 ماه باید از سوی آموزش‌دهنده برای آزمون آماده شود.

نانکلی افزود: اجرای این گونه طرح‌ها ضمن کاهش بی‌سوادی از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نیز تا حد زیادی در جامعه  کم می‌کند.

وی آگاه‌سازی را یکی از گزینه‌های مهم در سلامت مردم دانست و گفت: آگاه شدن این گروه از جامعه بستری بر پیشگیری از مشکلات در بحث اعتیاد می‌شود.

انتهای پیام/89010/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول