اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی کهگیلویه:

فعالیت 3 گروه از انجمن معتادان گمنام در دهدشت

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه از فعالیت سه گروه از انجمن معتادان گمنام «ان ای» در دهدشت خبر داد و با اشاره به نبود مکان مناسب برای فعالیت اعضای انجمن، خواستار حمایت دستگاه‌های اداری شهرستان از این گروه‌ها شد.

فعالیت 3 گروه از انجمن معتادان گمنام در دهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه سیدغضمان گنجیانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سه گروه ترک اعتیاد (NA) در شهرستان کهگیلویه فعال است.

وی از انجمن معتادان گمنام، به تشکیلاتی غیر انتفاعی و برخاسته از بطن اجتماع نام برد و افزود: این انجمن‌ها با هدف کمک به معتادان برای بهبودی و رهایی از دام اعتیاد راه‌اندازی شده است.

گنجیانی با بیان اینکه اعضای انجمن «ان ای» چگونگی زندگی بدون مواد مخدر را از یکدیگر یاد گرفته‌اند، ابراز داشت: روش اصلی بهبودی در NA، باور این برنامه و ارزش درمانی کمک یک معتاد به معتاد دیگر است.

وی نبود مکان مناسب برای تشکیل انجمن‌های ترک اعتیاد را از اساسی‌ترین مشکلات گروه‌های «ان ای» در دهدشت عنوان و خاطرنشان کرد: روش‌های گروه درمانی از مهمترین راه‌های ترک اعتیاد کسانی است که به این بلای خانمان سوز دچار شده‌اند.

گنجیانی خواستار همکاری ادارات و نهادها در اختصاص مکان برای تشکیل جلسات گروه‌های انجمن معتادان گمنام شد و تصریح کرد: معتادان برای بهبود و بازگشت به زندگی نیازمند مساعدت مردم و مسئولان هستند.

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه، اعتیاد را ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی دانست و با بیان اینکه در پیشگیری از اعتیاد باید اقداماتی صورت گیرد افزود: باید به درمان این افراد نیز توجه شود تا زمینه بروز معضلات اجتماعی کاهش پیدا کند.

گنجیانی با تقدیر از عملکرد شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خواستار اهتمام ویژه اعضای این کمیته به شیوه‌های ترک اعتیاد معتادان شد و گفت: فردی که پس از ابتلا به اعتیاد تصمیم به ترک گرفته و قصد دارد سالم و قصد بازگشت به اجتماع را دارد، نیازمند توجه، مراقبه و همکاری زیاد جامعه بوده و باید شرایط و بسترهای ادامه زندگی سالم برای وی فراهم شود.

انتهای پیام/82016/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول