اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

دبیرخانه مطالبات رهبری در سفر به قزوین فعال شود

استاندار قزوین ضمن تأکید بر فعال‌سازی دبیرخانه مطالبات رهبری در سفر ایشان به استان قزوین گفت: این دبیرخانه باید هرچه سریع‌تر فعال شود تا بر اساس این مطالبات مسیر حرکت به سمت آینده‌ای روشن‌تر ترسیم شود.

دبیرخانه مطالبات رهبری در سفر به قزوین فعال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با وجود اینکه 10 سال از سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب به استان قزوین می‌گذرد، اقدامات اساسی برای اجرای مصوبات آن انجام نشده است.

وی افزود: با ابراز تأسف باید گفت با وجود گذشت این مدت زمان هنوز موفق نشده‌ایم بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در بین گروه‌های مختلف را جمع‌آوردی کرده و به عنوان نقشه راه از آن بهره‌مند شویم.

استاندار قزوین با بیان اینکه در اسناد بالادستی استان منویات رهبر معظم انقلاب دیده نشده است، عنوان کرد: همه ما از کنار این موضوع مهم و اساسی ساده عبور کرده‌ایم و این در حالی است که این سخنان مباحث کلان توسعه استان به شمار می‌رود که باید مدل آنها پیاده شود.

روزبه تصریح کرد: بنابراین از مسئولان استان انتظار می‌رود سخنان رهبر معظم انقلاب در سفری که به استان قزوین داشتند، در همه حوزه‌ها جمع‌آوری شده و مطالبات رهبری از مردم، مسئولان و جوانان پس از استخراج، جمع‌بندی شود تا بر اساس آن مسیر حرکت به سمت آینده‌ای روشن‌تر ترسیم شود.

وی ضمن تأکید بر فعال شدن دبیرخانه این حوزه بیان کرد: دبیرخانه این حوزه باید فعال شود تا این بیانات چراغ راه آینده توسعه استان باشد و بتوانیم از این سرمایه ارزشمند به نحو مطلوب بهره‌مند شویم.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه باید بانک اطلاعاتی جامعی از تمام پروژه‌های مهم عمرانی استان تهیه شود، گفت: اطلاعات مربوط به تمام پروژه‌های عمرانی استان که توسط دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و شهرداری‌ها در حال اجراست، باید در قالب یک بانک اطلاعاتی جمع‌آوری شود.

روزبه افزود: در اختیار داشتن چنین بانک اطلاعاتی جامعی در برنامه‌ریزی‌ها تأثیر زیادی دارد و روند اجرای پروژه‌ها را تسریع می‌بخشد.

این مسئول اضافه کرد: از همه ادارات و شهرداری‌ها انتظار می‌رود در جمع‌آوری این بانک اطلاعاتی همکاری داشته باشند.

استاندار قزوین گفت: دستگاه‌های اجرایی سهم خود از خط اعتباری خارجی (چین) را مشخص کرده و گزارشی از آن در اختیار استانداری قرار دهند.

روزبه ضمن تأکید بر افزایش نظم در برگزاری جلسات شورا بیان کرد: نظم این جلسات و شروع به موقع آن موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان انتظار می‌رود، خودشان در این جلسات حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل جلسات شورا با تأخیر هیچ توجیهی ندارد، گفت: دستور جلسات نیز باید به روز باشد و با تشکیل دبیرخانه فعال برای این جلسات، باید مسیر کارها تسریع شده و شاهد افزایش کیفیت خروجی آن باشیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه ستاد نوروزی استان باید سریع‌تر فعال شود، عنوان کرد: با توجه به تحولات مثبت سال‌های اخیر در سطح استان، شاهد افزایش تعداد مسافران اقامتی به استان قزوین در ایام نوروز هستیم.

روزبه تصریح کرد: بنابراین باید سطح خدمات اقامتی در سطح استان را افزایش دهیم و بتوانیم از این فرصت برای معرفی هرچه بهتر استان قزوین به مردم کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به رویکرد رئیس جمهور نسبت به گردشگری بیان کرد: با توجه به اینکه رویکرد رئیس جمهور توجه به گردشگری است بنابراین باید هم به صورت زیربنایی برای ساخت هتل اقدام شود و هم خدمات مناسب در ایام نوروز برای مسافران عبوری و اقامتی به خوبی تأمین شود.

استاندار قزوین افزود: تحقق این مهم نیز نیازمند تشکیل ستاد نوروزی در اسرع وقت در استان قزوین است.

روزبه با اشاره به اینکه استفاده از بخش خصوصی در شرایط فعلی امری ضروری است، گفت: در حالی که اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان 85 میلیارد تومان است در حوزه شهرداری‌ها حدود 300 میلیارد تومان سرمایه وجود دارد که بخشی از منابع توسعه‌ای استان متعلق به شهرداری‌هاست که باید مورد توجه و حمایت مسئولان قرار گیرد.

وی ضمن تأکید بر حمایت از شهرداری‌ها اضافه کرد: شهرداری‌‌ها باید با جدیت حمایت شوند و در این راستا شهرداری قزوین به عنوان شهرداری مرکز استان در اولویت قرار دارد.

استاندار قزوین ادامه داد: باید با مدیریت منابع بخش خصوصی اعم از شرکت‌ها، افراد، مؤسسات خیریه و حتی وقفیات به توسعه استان قزوین شتاب بیشتری داد.

روزبه با اشاره به توسعه متوازن در همه مناطق استان قزوین بیان کرد: توسعه متوازن در همه مناطق شهری و روستایی و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود از رویکردهای اولویت‌دار مسئولان این استان در شورای برنامه‌ریزی است که مورد توجه جدی قرار دارد.

انتهای پیام/77010/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول