اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

رهنمودهای رهبری سرلوحه سیاستگذاری‎های تعلیم و تربیت باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت:‌ رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری سرلوحه تمامی سیاستگذاری‎های تعلیم و تربیت باشد.

رهنمودهای رهبری سرلوحه سیاستگذاری‎های تعلیم و تربیت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ علی‎اصغر طهماسبی صبح امروز در جلسه هم‎اندیشی مدیران دستگاه‎های مرتبط با آموزش و پرورش استان گلستان که در این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه آموزش و پرورش دستگاه انسان‎سازی است، اظهار داشت: آموزش و پرورش در نظام مقدس جمهوری اسلامی فصل مشترک بین دولت و ملت است.

وی اذعان داشت: توجه هر چه بیشتر به آموزش و پرورش، توسعه و پیشرفت کشور را در تمامی حوزه‎ها به دنبال خواهد داشت.

طهماسبی دانش‌آموزان را ترسیم‎کنندگان آینده کشور دانست و ادامه داد: منابع انسانی، با ارزش‎ترین سرمایه هر جامعه‎ای محسوب می‎شود و نباید با بی‎توجهی به چنین سرمایه هنگفتی چوب حراج بزنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان یادآور شد: توجه به مقوله آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت در نظام جمهوری اسلامی همواره مورد تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و باید رهنمودهای این بزرگان را سرلوحه تمامی سیاستگذاری‎ها در این حوزه قرار دهیم.

به گفته وی آموزش و پرورش نهاد مقدسی است که باید با بهره‎مندی از طرح‎ها، برنامه‎ها و اندیشه‎های نو، اثربخشی کارها و فعالیت‎ها را در این حوزه بالا برد.

طهماسبی در ادامه بیان داشت: بر اساس سیاست‎های کلی دولت تدبیر و امید، اهداف ارتقای کیفی ما بر سه حوزه دانش، مهارت و تربیت اسلامی استوار است.

وی با بیان اینکه در سال‎های اخیر شاهد یکسری اصلاحات به وجود آمده در نظام آموزشی کشور بوده‎ایم افزود: در برنامه تحول نظام آموزش و پرورش، متأسفانه بسیاری از نگاه‎ها سنتی بوده و تحول‎گرا نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در استان گلستان بیش از 300 هزار دانش‌آموز و بیش از 22 هزار فرهنگی داریم که بخش اعظمی از این دانش‌آموزان در مناطق مرزی استان سکونت دارند.

در برخی از مناطق مرزی گلستان، مدرسه نداریم

وی ادامه داد: هنوز در خیلی از مناطق مرزی استان، مدرسه نداریم و دانش‌آموزان این مناطق به صورت تجمیع شده در یک روستا به مدرسه می‎روند که این مشکلات زیادی را برای آنها به وجود می‎آورد. 

طهماسبی تأکید کرد: انتظار داریم در بحث اصلاح و تحول نظام آموزشی، توجه به دانش‌آموزان مرزنشین، توجه ویژه به دانش‌آموزان معلول و استفاده از ابزارها و امکانات نوین در مدارس مورد توجه هر چه بیشتر وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‎های متولی و مرتبط  قرار بگیرد.

وی با بیان اهمیت آموزش مهارت در مدارس و محیط‎های آموزشی اظهار داشت: داشتن شغل به این معنی نیست که حتما پشت میز نشسته و دیگران برای ما کار و وظیفه‎ای را تعریف کنند بلکه آموزش مهارت‎های شغلی از سنین کم به دانش‌آموزان می‎تواند در بحث ایجاد اشتغال برای خروجی دانشگاه‎ها و مدارس ما بسیار مثبت و سازنده باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان مشارکت همه دستگاه‎هایی که به نوعی می‎توانند در حوزه تعلیم و تربیت نقش‎آفرینی کنند را مهم قلمداد کرد و گفت: دستگاه‌هایی چون صدا و سیما، ورزش و جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراکز بهداشت استان‎ها و ... از دستگاه‎هایی هستند که حضور فعال آنها در کنار آموزش و پرورش می‎تواند گره‎گشای بسیاری از مشکلات و کمبودها در حوزه تعلیم و تربیت باشد.

وی در پایان به بیان نقش‎آفرینی دستگاه‎های مذکور در همکاری با آموزش و پرورش پرداخت و خاطرنشان کرد: قطعا اگر آموزش و پرورش تقویت شده و دستگاه‎های دیگر را در کنار خود ببیند، آینده کشور که مبتنی بر داشتن نیروهای انسانی زبده و کارآمد است، آینده درخشانی خواهد بود.

انتهای پیام/2307/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول