اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت مشهد:

ادعای تغییر مسیر انقلاب با وجود مقام معظم رهبری باطل است

امام جمعه موقت مشهد گفت: برخی از ادعاهایی که دشمنان مبنی بر عوض شدن مسیر انقلاب دارند، با وجود مقام معظم رهبری، کاملاً باطل است.

ادعای تغییر مسیر انقلاب با وجود مقام معظم رهبری باطل است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در مراسم عزاداری سالروز وفات پیامبر اکرم در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) اظهار کرد: در منویات مقام معظم رهبری به وضوح امکان ارتباط با آمریکا نفی شده است.

وی تصریح کرد: ممکن است در مقاطعی مذاکراتی با دولت آمریکا انجام شود، ولی چون اصول انقلاب در ایران با اصول امریکا متفاوت است، امکان ایجاد ارتباط با این کشور وجود ندارد.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به شرایطی که ممکن است در آن فتنه به‌وجود بیاید، خاطرنشان کرد: در شرایطی که امکان تشخیص حق از باطل وجود نداشته باشد، بستر مناسبی برای بروز فتنه به‌وجود می‌آید.

فرزانه با بیان اینکه بعد از رحلت نبی اکرم نیز با وجود شرایط نامناسب، انحراف در رهبری جامعه بة‌وجود آمد، یادآور شد: این فتنه به وجود آمده دو اثر فوری برای مسلمانان در پی داشت.

وی تصریح کرد: نخستین اثر آن کوتاه شدن دست امت اسلام از اسلام‌شناسان واقعی و دومین اثر آن نفوذ پیدا کردن سران فتنه در میان جامعه اسلامی شد.

وی ادامه داد: علاوه بر اینها شاهد هستیم که پس از به شهادت رسیدن امیرالمؤمنین(ع) این فضای فتنه و گمراهی افکار تا جایی ادامه پیدا کرد که واقعه کربلا خلق شد.

امام جمعه موقت مشهد فتنه را امری تمام‌نشدنی دانست و بیان کرد: عواملی که سبب به‌وجود آمدن فتنه می‌شود، پایدار هستند، لذا این مقوله امری تمام‌نشدنی است.

فرزانه با اشاره به فتنه سال 88 در ایران تاکید کرد: در فضای به‌وجود آمده بعد از معجزه سیاسی سال 88 عده‌ای با انجام دو اشتباه سبب به‌وجود آمدن فتنه در کشور شدند.

وی افزود: نخستین اشتباه این افراد پیدا کردن دید بالادستی نسبت به مردم بود.

وی اضافه کرد: رهبران اصلی این انقلاب یعنی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره خود را یکی از افراد مردم و در کنار آنان می‌دانند.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به دومین اشتباه دست‌اندرکاران فتنه بیان کرد: دومین اشتباه آنها دلبستگی به حمایت از سمت دشمنان اسلام است.

فرزانه علل پیروزی حماسه 9 دی را سه عامل لطف خدا، درایت مقام معظم رهبری و بصیرت مردم دانست و اظهار کرد: این سه عامل در کنار یکدیگر سبب خاموش شدن آتش فتنه در سال 88 شدند.

وی ادامه داد: این اتفاق نیز مانند اتفاقات تلخ دیگری که از ابتدای انقلاب به‌وقوع پیوسته است، سه اثر بر جای گذاشته است،

وی اضافه کرد: نخستین اثر آن استحکام بیشتر انقلاب، دومین آن بیشتر شدن امید مردم به آینده و سومین آن کاهش توان دشمن در برابر نظام است.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه دشمن هنوز از ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ناامید نشده تاکید کرد: اگر هدف ملت ایران ناامید کردن دشمن باشد، باید ایستادگی در مسیر و مقاومت هوشمندانه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/2202/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول