اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیمارستان شهید باهنر کرمان صورت می‌گیرد

انجام جراحی‌های مختلف با استفاده از لیزرهای پیشرفته در کرمان

رئیس بخش جراحی فک و صورت بیمارستان باهنر کرمان گفت: در صورتی که امکانات تهیه شود، این بخش آماده همکاری و انجام جراحی مختلف با استفاده از لیزرهای پیشرفته را دارد که امروز در دنیا از این روش استفاده می‌شود.

انجام جراحی‌های مختلف با استفاده از لیزرهای پیشرفته در کرمان

جواد فاریابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بخش فک و صورت بیمارستان شهید باهنر آمادگی لازم برای انجام جراحی‌های پیشرفته را دارد.

وی در تشریح عملکرد بخش جراحی فک و صورت بیمارستان باهنر افزود: این بخش یکی از بخش‌های مهم جراحی در استان کرمان به شمار می‌رود که در دو دوره جداگانه فعالیت‌های تخصصی و ارائه خدمات درمانی را به بیماران نیازمند آغاز کرد.

رئیس بخش جراحی فک و صورت بیمارستان باهنر کرمان ادامه داد: نخستین دوره فعالیت این بخش در سال‌های 75 تا 81 بدون حضور دستیاران آموزش تخصصی و توسط متخصصان مختلفی از جمله پوردانش، مظفری، کاظمی و محمدی بود که اکنون در کرمان حضور ندارند.

فاریابی افزود: در این سال‌ها خدمات تخصصی به بیماران مراجعه کننده از استان کرمان و استان‌های همجوار به ویژه سیستان و بلوچستان و هرمزگان ارائه شد.

وی عنوان کرد: دور دوم فعالیت بخش جراحی فک و صورت بیمارستان باهنر از سال 89 و با پذیرش دو دستیار تخصصی جراحی فک و صورت آغاز شد که در حال حاضر 9 دستیار در این رشته فعالیت می‌کنند.

این پزشک خاطر نشان کرد: دوره تخصصی جراحی فک و صورت در ایران پس از گذراندن دوره دندانپزشکی عمومی و شرکت در آزمون‌های ورودی تخصصی میسر است.

فاریابی بیان کرد: دوره دستیاری جراحی فک و صورت پنج سال است که حدود 38 ماه این دوره به آموزش دستیاران در بخش‌های مختلف پزشکی و بیمارستانی همانند بیهوشی، ICU، مغز و اعصاب، جراحی عمومی، گوش، حلق و بینی، داخلی، سمیولوژی، چشم پزشکی و رادیولوژی سپری می‌شود.

وی ابراز داشت: مابقی دوره پنج ساله به آموزش عمومی، تئوری و عملی در بخش‌های جراحی فک و صورت اختصاص دارد.

فاریابی گفت: فعالیت‌های درمانی آموزشی در بخش جراحی فک و صورت بیمارستان باهنر شامل موارد متعددی می‌شود که از سال 89 و با حضور دستیاران تخصصی صورت گرفت.

این متخصص ابراز داشت: از مهرماه سال 89  تاکنون 3 هزار و 780 مورد پارگی‌های متعدد صورت و دهان در اورژانس بیمارستان به صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفت.

وی ترمیم 679 مورد شکستگی‌های فک، گونه، بینی و کاسه چشم و درمان 48 مورد آبسه‌های فک و صورت را از دیگر عملکرد بخش جراحی فک و صورت بیمارستان باهنر از سال 89 تاکنون عنوان کرد.

فاریابی بیان کرد: ترمیم 14 مورد شکاف لب و  کام و تیغه استخوان فک و انجام یک مورد پیوند استخوان برای شکاف تیغه استخوان که از لگن برداشته می‌شود از فعالیت‌هایی است که در این بخش صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: انجام شش پیوند استخوان برای بازسازی شکستگی‌های ناحیه فک و صورت که از ناحیه لگن، دنده، جمجمه برداشته می‌شود در این بخش جراحی از سال 89 تاکنون انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در بخش جراحی فک و صورت بیمارستان باهنر 30 جراحی زیبایی فک بالا، فک پایین، گونه‌ها، بینی، کاسه چشم که با جدیدترین روش‌های درمانی موجود در دنیا انجام می‌شود، صورت گرفته است.

فاریابی اذعان کرد: درمان 43 مورد ضایعات خوش‌خیم و 25 مورد سرطان‌های بدخیم از دیگر فعالیت‌ها و عملکردهای این بخش به شمار می‌رود.

رئیس بخش جراحی فک و صورت بیمارستان شهید باهنر کرمان گفت: در این بخش همچنین بیمارانی که نیاز به بیهوشی دارند برای کشیدن دندان پذیرش می‌شوند.

وی با بیان اینکه این بخش تنها مرکز پذیرنده این بیماران در سطح استان کرمان به شمار می‌رود، عنوان کرد: از سال 89 تاکنون 25 نفر از بیمارانی که نیاز به بیهوشی داشتند در این بخش پذیرش و درمان شدند.

فاریابی با بیان اینکه بخش فک و صورت بیمارستان باهنر برای جراحی‌های پیشرفته آمادگی دارد، گفت: در صورتی که امکانات تهیه شود، این بخش آماده همکاری و انجام جراحی مختلف با استفاده از لیزرهای پیشرفته را دارد که امروز در دنیا از این روش استفاده می‌شود.

انتهای پیام/2446/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول