اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سابق بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه خبر داد

انجام 1500 عمل جراحی طی یک‌ماه در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه

رئیس سابق بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه از انجام بیش از یک هزار و 500 عمل جراحی در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه در آذرماه سال‌جاری خبر داد.

انجام 1500 عمل جراحی طی یک‌ماه در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کیقباد قدیری ظهر امروز در آیین تقدیر و معارفه روسای سابق و جدید مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا (ع) کرمانشاه اظهار داشت: پیشرفت‌های حاصله در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه حاصل کار دسته‌جمعی پرسنل بیمارستان است.

رئیس سابق بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه این بیمارستان را قطب هفتم در کشور دانست و گفت: اکثر مراجعان نیاز به کارهای پزشکی پیشرفته داشته‌اند و از لحاظ مالی وضعیت خوبی ندارند.

وی بیان داشت: بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه با شرایط پیچیده بار درمان را به‌دوش کشیده و تحقیقات بالینی نیز در این مرکز در حال انجام است.

قدیری با اشاره به وضعیت مناسب این مرکز در ابتدای شروع به‌کار خود، گفت: در مدت انتصابم در این پست، تعرفه‌ها 11 برابر و بسیاری از لوازم و تجهیزات با افزایش تقریبا پنج برابری روبه‌رو شد.

به گفته رئیس سابق بیمارستان امام رضا (ع)، با کمک دانشگاه علوم پزشکی اورژانس را توسعه داده و تا چند وقت دیگر نیز شاهد راه‌اندازی بخش پیوند مغز و استخوان خواهیم بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر این مرکز با تراز مالی مثبت 10 میلیارد تومانی مواجه است که بخش اعظم جزو مطالبات بیمه‌ای بوده و با این وجود وضعیت مالی فقط روی کاغذ خوب است.

قدیر گفت: در بحث پژوهشی این مرکز دارای پژوهشگران و کادر درمانی متخصص و مقاله‌نویسان فراوان است و نخستین مجله پژوهشی مرکز ماه گذشته منتشر شد و تا پایان سال مجله علمی پژوهشی به زبان انگلیسی منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان باید به تعداد تمام گروه‌های آموزشی مجله علمی پژوهش داشته باشد، تصریح کرد: در آذرماه سال‌جاری بیش از یک هزار و 500 عمل جراحی در این مرکز صورت گرفت و روند اعمال جراحی در این مرکز رو به پیشرفت است.

قدیری خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت برای نخستین بار موفق به دریافت لوح از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شدیم که نتیجه تلاش‌های پرسنل بیمارستان را نشان می‌دهد.

* 37 هزار نفر بیمار بستری و 137 هزار نفر مراجعه سرپایی در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه مهم‌ترین مرکز آموزشی در منطقه غرب و شمال‌غرب کشور است و بسیاری از بیماران به این بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

بهمن روشنی این مرکز را یکی از مراکز تحقیقاتی مهم خواند و تصریح کرد: در حال حاضر بیمارستان با اشغال تخت 97 درصدی مواجه و در بسیاری از بخش‌های با کمبود ظرفیت کافی مواجه است و در بخش ویژه عفونی، داخلی و اورژانس بیمارستان نیز مشکلاتی وجود دارد.

این مسئول متذکر شد: طبق آمارهای سال 91، این مرکز 37 هزار نفر بیمار بستری و 137 هزار نفر مراجعه سرپایی داشته که به‌طور متوسط 10 درصد جمعیت استان کرمانشاه به‌نحوی در سال 91 به این مرکز مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این امر را نشان ‌دهنده اهمیت بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه دانست و تاکید کرد: امیدواریم مدیریت جدید برای حل مشکلات بیمارستان چاره‌اندیشی کند.

وی عملکرد رئیس سابق مرکز را مطلوب ارزیابی کرد و اذعان داشت: ریاست جدید با توانایی بسیار بالای خود باید مشکلات موجود را مرتفع کند.

انتهای پیام/2700/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول