اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران مطرح کرد

تلاش دولت برای افزایش منابع و مدیریت نقدینگی

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: دولت برای افزایش منابع و مدیریت نقدینگی تلاش می‌کند.

تلاش دولت برای افزایش منابع و مدیریت نقدینگی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی احسانی امشب در نشست مشترک استاندار مازندران با فعالان اقتصادی استان در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، اظهار داشت: تیم اقتصادی استاندار مازندران در چند ماه اخیر درگیر مسائل اقتصادی استان شده و سند چشم‌انداز بلند مدت، موضوع توسعه استان را ترسیم کردند.

وی با بیان اینکه محور توسعه استان در پنج برنامه پنج ساله کشور، کشاورزی بود، گفت: توسعه استان با رویکرد کشاورزی، صنعت و معدن، خدمات، گردشگری و فناوری اطلاعات ترسیم شده است.

احسانی با اشاره به اینکه در حوزه شورای برنامه‌ریزی استان مازندران 10 کارگروه تخصصی فعالیت می‌کنند، متذکر شد: هر یک از کارگروه‌ها، برنامه‌های بلندمدت را بر اساس سند چشم‌انداز جدید تدوین کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های توسعه استان در دستور کار استانداری قرار دارد، افزود: رشد اقتصادی مستلزم تزریق منابع فراوان داخلی و خارجی است و در شرایط تورمی هستیم  رشد اقتصادی منفی 58 داریم. 

این مسئول با اشاره به اینکه دولت درصدد افزایش منابع و مدیریت نقدینگی است، ادامه داد: ستاد تسهیل، کارایی نداشت و پاسخگو نبود و دولت جدید، ستادهای مشابه که جایگاه قانونی نداشت را حذف و به 10 کارگروه تخصصی اکتفا کرده است.  

وی اذعان داشت: مصارف بانک‌ها یک و نیم برابر منابع آنها است درحالی که مصارف بانک‌ها باید حداکثر 85 درصد از منابع باشد.

احسانی با اشاره به اینکه معوقات بانکی هر روز در حال افزایش است، یادآور شد: براساس آمار یک ماه گذشته، در مازندران 2500 میلیارد تومان معوقات بانکی داریم.

وی ادامه داد: با این وجود بانک‌ها اعلام آمادگی کردند تا سقف 650 میلیارد تومان برای سرمایه در گردش واحدهای اقتصادی کمک کنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران با اشاره به اینکه فشار دولت گذشته  به بانک‌ها، باعث نابسامانی مدیریتی شد، تصریح کرد: اکنون آرامش در مدیریت بانک‌ها جاری است و از این آرامش باید با آرامش برنامه‌ریزی کرد.

وی عنوان داشت: تزریق منابع عمومی در دولت گذشته، مشکلات استان را رفع نکرد و بی‌کاری افزایش یافت.

احسانی با تأکید بر توسعه سرمایه‌گذاری، ادامه داد: بسیاری از واحدها امکان ایجاد واحد جدید دارند هرچند که ایجاد واحد جدید با وضعیت موجود، کار آسانی نیست.

وی با بیان اینکه برای نقش‌آفرینی در بازار بین‌المللی باید مجهز به فناوری روز باشیم، اذعان داشت: ارتباط با مراکز علمی از خواسته‌های ما است که باید در صنعت نهادینه شود.

انتهای پیام/86007/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول