اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران در نشست مشترک با فعالان اقتصادی:

رویکرد دنیا نسبت به کشور ایران تغییر کرده است / تولید و صنعت مهم‌ترین دغدغه ماست

استاندار مازندران در نشست مشترک با فعالان اقتصادی گفت: رویکرد دنیا نسبت به کشور ایران تغییر کرده است.

رویکرد دنیا نسبت به کشور ایران تغییر کرده است / تولید و صنعت مهم‌ترین دغدغه ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ربیع فلاح جلودار امشب در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با فعالان اقتصادی حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت نشست مشترک برگزار کرد.

در این نشست فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف به تعارضات اجتماعی در حوزه معدن، مشکل ممنوعیت رفت‌و آمد کامیو‌ن‌ها و تریلرهای حمل مواد مورد نیاز واحدها در ایام تعطیلات، کمبود مواد اولیه مورد نیاز صنایع غذایی در استان، مشکل نقدینگی، بالا بودن سود بانکی، معوقات بانکی، سرمایه در گردش و ... مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار مازندران بر رفع بسیاری از این مسائل در استان تأکید کرد و گفت: بعضی از مشکلات مانند نرخ سود بانکی، مسئله‌ای است که به بانک مرکزی مرتبط است.

ربیع فلاح، گفت: در کنار فعالان اقتصادی قرار داریم و برای مشکلات تلاش می‌کنیم.

فلاح جلودار افزود: دغدغه ما رشد تولید و صنعت است.

وی با بیان اینکه دولت توانسته مدیریت کلی در کشور اعمال کند، گفت: دولت با تعاملاتی که در دنیا داشته توانسته در مسئله هسته‌ای ورود پیدا کند و این کار کمی نبود.

استاندار مازندران با اشاره به رویکرد جدید دولت یازدهم در مسئله هسته‌ای و تعامل با دیگر کشورها، ادامه داد: رویکرد دنیا نسبت به ما تغییر کرده هرچند که این تغییر رویکرد، کیفی است و برای تبدیل شدن به رویکرد کمی، نیازمند زمان هستیم.

فلاح جلودار با بیان اینکه توانایی حل مسائل استانی را داریم، متذکر شد: آن مسائلی که رفع آن در حیطه اختیارات استان باشد را کمک می‌کنیم که برطرف شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه برخی از بخشنامه‌ها وحی نیست که امکان تغییر نداشته باشد، تصریح کرد: مسائل در حوزه تعارضات اجتماعی را رفع می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نرخ سود بانکی در اختیار ما نیست، اذعان داشت: این مسائل مربوط به سیاست‌های بانک مرکزی است.

فلاح جلودار با اشاره به اینکه سال‌هایی که کشور بالغ بر 100 میلیارد دلار درآمد داشته است، سهم مازندران چه بوده است، بیان داشت: اگر امروز در ایام تعطیلات به دلیل بار ترافیکی مانع از تردد کامیون‌ها در جاده‌ها می‌شوند و مواد اولیه کارخانه و واحد تولیدی به موقع تأمین نمی‌شود، به دلیل این است که زیرساخت‌ها فراهم نیست.

وی با بیان اینکه در این زمینه باید به ما پاسخ دهند و نباید فرافکنی شود، ادامه داد: بعضی‌ها از مسئولیت‌هایی که در گذشته داشتند شانه خالی می‌کنند و توپ را به زمین دولتی می‌اندازند که چند ماه است بر سر کار آمده است.

فلاح جلودار در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر فعال شدن زراعت چوب در استان مازندران، بیان داشت: جنگل محدودیت‌هایی دارد و به جهت تخریب‌هایی که در گذشته انجام شده، اجازه انجام دادن کارهای بزرگ را نداریم.

وی با بیان اینکه واردات چوب نباید مشکلی داشته باشد، اضافه کرد: کشورهایی که صادرات چوب دارند، توجه ویژه‌ای بر محصول خود دارند و واردات چوب با پوست از این کشورها نباید مشکل‌ داشته باشد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تیم ما قوی‌ترین تیمی است که بعد از انقلاب در استانداری مازندران مستقر شده است، یادآور شد: آن سال‌ها که بعضی‌ها بابا نان داد می‌خواندند من معاون وزیر بودم.

وی در پایان عنوان کرد: اعتبار غیررسمی که در این چند ماه برای استان آوردیم بیش از اعتبار رسمی استان مازندران بوده است.

انتهای پیام/86007/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول