اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر تنکابن:

شهردار تنکابن هفته آینده معارفه می‌شود

رئیس شورای شهر تنکابن از تایید حکم شهردار تنکابن از سوی استانداری مازندران و برگزاری مراسم تودیع و معارفه شهردار این شهر در پنج‌شنبه آینده خبر داد.

شهردار تنکابن هفته آینده معارفه می‌شود

تقی پزشکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تنکابن از تایید حکم مسئولیت شهرداری که با معرفی شورای این شهر به عنوان نخستین مدیر شهری در دوره چهارم شورای اسلامی پس از فعالیت دو سرپرست شهرداری خبر داد.

وی افزود: با توجه به نزدیکی پایان سال، نیاز به تنظیم بودجه شهر توسط شهرداری و ارائه آن برای تصویب در پارلمان شهری، آغاز به کار شهردار از درجه اهمیت زیادی برخوردار است.

پزشکی بیان داشت: هر چند در این امر تاخیری نیز داشتیم اما به هر حال با پیگیری‌های فراوان شورای شهر و مسئولان شهرستان استانداری، با انجام کار زمان باقی‌مانده سال را نباید از دست دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تنکابن افزود: برای حجم پروژه‌های عمرانی مورد نیاز شهر 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اظهار داشت: بودجه سال 92 مبلغ 90 میلیارد ریال بوده و با توجه به افزایش هزینه‌ها که در پی آن هزینه‌های جاری شهرداری نیز افزایش یافت در 9 ماهه امسال بیش از 70 درصد از این بودجه محقق شده و با توجه به تلاش و تعامل خوب شهرداری، کارکنان صدیق آن و نیز حمایت‌‌های شورا در طول‌مدت زمان تمامی سال باقی مانده بودجه سال جاری محقق می‌شود.

پزشکی تصریح کرد: با توجه به حجم پروژه‌های عمرانی شهر تنکابن برای به سرانجام رسیدن آن‌ها که بخش اعظمی از این پروژه‌ها مهم بوده و برای شهر و شهروندان و نیز حل مشکلات گردشگران حائز اهمیت است باید 500 میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شود.

این مسئول تصریح کرد: به این منظور با توجه به درآمدهای شهر باید به اعتبارات دولتی متکی باشیم، در غیر این صورت این پروژه محقق نمی‌شود مگر این‌که شرایط  برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تنکابن از جمله مهم‌ترین موانع سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی را دست و پاگیر بودن قوانین اداری و مشکلات سرمایه‌‌گذاران در این بخش ارزیابی کرد و افزود: دولت در صورت تسهیل در صدور مجوزهای لازم، حذف بروکراسی و موانع اداری و در نظر گرفتن مشوق‌هایی که سبب سرمایه‌گذاری‌های پایدار با اشتغالزایی و بهره اقتصادی مفید همراه باشند، می‌تواند به حل این مشکلات کمک شایانی کند.

پزشکی ادامه داد: از جمله بهترین راهکارها برای حل این مشکلات برگزاری کارگروه‌های ویژه کمیسیون ماده پنج در تنکابن با توجه به اینکه فرمانداری این شهرستان ویژه و فرماندار آن معاون استاندار محسوب می‌شود، است.

وی عمده پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره شهر تنکابن را شامل احداث جاده ساحلی که در فاز نخست با پیشرفت 30 درصد از ساحل طلایی تا مصب رودخانه چشمه‌کیله، پروژه پل چهارم چشمه‌کیله با حدود 30 درصد رشد فیزیکی، پارکینگ طبقاتی در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار، اجرای فازهای چهار و پنج پروژه طرح گردشگری چشمه کلیه، بحث تعیین تکلیف پروژه کمپوست و حل مشکلات پسماند شهر و نیز پروژه‌های در دست پیگیری از جمله احداث دو پروژه تقاطع غیر هم‌سطح در دو سوی ورودی شهر معرفی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تنکابن با تقدیر از زحمات احمد خوش‌قلب شهردار پیشین تنکابن گفت: با توجه به سوابق فعالیت‌های عقیل عشوری در سمت معاونت شهرداری تنکابن و نیز تجربه مدیریت شهری‌اش در کلارآباد یقین دارم با تعامل و همدلی کارکنان و نیز حمایت شورای شهر بسیاری از مشکلات شهری حل و رضایت عمومی مردم جلب می‌شود.

انتهای پیام/86020/ل40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول