اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

اهتمام استانداران گذشته مازندران برای توسعه کتابخانه‌ها عملیاتی نشد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: در طول سال‌های گذشته استانداران توجه و اهتمام ویژه‌ای برای توسعه و تجهیز کتابخانه در مازندران داشتند که دلیل عدم به نتیجه نرسیدن این موضوع نیاز به آسیب‌شناسی جدی دارد.

اهتمام استانداران گذشته مازندران برای توسعه کتابخانه‌ها عملیاتی نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمداسماعیل امامزاده بعد از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های مازندران اظهار داشت: گسترش فضای کتابخانه نیاز مازندران است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برخی از کتابخانه‌های استان به‌صورت دو ‌سه شیفت کاری و حتی تعدادی کتابخانه‌های ما به صورت شبانه‌روزی نیز فعالیت می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اعلام اینکه شاخصه‌های کتابخانه عمومی در مازندران پایین است، از کاهش میزان سرانه مطالعه در مازندران خبر داد.

وی بیان داشت: کاهش میزان سرانه مطالعه در مازندران دلایل متعددی دارد که یکی از دلایل کمبود فضای کتابخانه‌ای در مازندران است.

این مسئول با اعلام اینکه مصوبات زیادی برای توسعه و تجهیز کتابخانه در مازندران داریم بیان داشت: مشکلات مربوط به حوزه کتاب در این جلسه باید به‌دور از سیاه نمایی مطرح شود.

امامزاده خاطرنشان کرد: در طول سال‌های گذشته استانداران توجه و اهتمام ویژه‌ای برای توسعه و تجهیز کتابخانه در مازندران داشتند که دلیل عدم به نتیجه نرسیدن این موضوع نیاز به آسیب‌شناسی جدی دارد.

وی به فعالیت سه ساله خیران کتابخانه‌ساز در مازندران اشاره کرد و گفت: خیران کتابخانه‌ساز در حال حاضر در 20 شهرستان مازندران فعالیت می‌کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: خیران کتابخانه‌ساز در مازندران مشکل زمین در حوزه احداث کتابخانه در مازندران را رفع کردند و در بیش از 80 نقطه از مازندران زمین رایگان برای احداث کتابخانه در اختیار این نهاد قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران بیان داشت: زمین‌ها مورد تایید این نهاد قرار گرفت ولی برای ساخت کتابخانه نیاز به تامین اعتبار در این بخش داریم.

وی از فعالیت ایستگاه مطالعه کتاب در سطح استان خبر داد و بیان داشت: در ایستگاه‌های مطالعه کتاب در مازندران بیش از پنج هزار جلد کتاب در نظر گرفته شد که کتاب‌های این ایستگاه‌ها بر اساس نیازسنجی تامین می‌شود.

‌مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز خواستار برنامه‌ریزی برای افزایش سرانه مطالعه در استان شد.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان اظهار داشت: بحث مطالعه در آموزش و پرورش باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/86004‌/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول