اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس خبر داد

تشکیل 14 کارگروه مدیریت بحران در فردوس

فرماندار فردوس از تشکیل 14 کارگروه مدیریت بحران در حوزه‌های مختلف خبر داد.

تشکیل 14 کارگروه مدیریت بحران در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدرضا رجبی‌مقدم صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت ‌بحران شهرستان فردوس اظهار کرد: موضوع مدیریت بحران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین دلیل نیز اولویت توزیع اعتبارات در کشور به مجموعه مدیریت بحران اختصاص دارد.

وی به سالروز حماسه عظیم 9 دی اشاره کرد و گفت: در حماسه 9 دی، مردم ایران اسلامی مشت محکمی بر دهان فتنه‌گران کوبیدند و با حضور میلیونی خود در صحنه به دشمن فهماندند که هرگز نمی‌تواند با احساسات دینی و ارزش‌های مذهبی مردم بازی کند.

فرماندار فردوس با اشاره به اهمیت اعتبارات اختصاص‌یافته به مدیریت بحران، افزود: نخستین عدد و رقمی که در کشور تامین می‌شود اعتبارات حوزه مدیریت بحران است.

رجبی‌مقدم تصریح کرد: برای رسیدگی بیشتر به مشکلات و همچنین توزیع مناسب اعتبارات بین دستگاه‌های ‌اجرایی، تعداد 14 کارگروه مختلف در شهرستان تشکیل شده است که این کارگروه‌ها نیز با برگزاری جلساتی در طول سال، مشکلات موجود را به شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گزارش می‌دهند.

وی یادآور شد: نباید در ارتباط با پاسخگویی به نامه‌های حوزه مدیریت بحران و ارسال فرم خسارات به مرکز استان کوتاهی کنیم چراکه این موضوع در اختصاص اعتبارات نقش موثری دارد و ممکن است عدم ارسال به موقع فرم خسارات به مرکز استان، به منزله عدم وجود مشکل در شهرستان تعبیر شود.

اجرای طرح امداد زمستانی در فردوس

فرماندار فردوس از اجرای طرح امداد زمستانی در فردوس خبر داد و گفت: این طرح از 20 آذر‌ماه آغاز شده است و تا 20 اسفندماه نیز ادامه دارد و بلافاصله پس از این طرح، از 20 اسفندماه طرح امداد نوروزی در سطح شهرستان آغاز می‌شود.

رجبی‌مقدم با اشاره به موقعیت ویژه شهرستان فردوس و عبور سالانه بیش از 7 میلیون زائر و مسافر از این شهرستان، افزود: بیش از 70 درصد مسافران ورودی به خراسان جنوبی از شهرستان فردوس عبور می‌کنند بنابراین باید سعی کنیم که با برنامه‌ریزی صحیح و هماهنگی لازم بهترین خدمات‌رسانی به مسافران عبوری از شهرستان را داشته باشیم.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان فردوس نیز با اشاره به اینکه هر ساله اعتباراتی به حوزه مدیریت بحران شهرستان‌ها اختصاص می‌یابد، گفت: ادارات و نهادهایی که در ارتباط با موضوع خشکسالی دخیل هستند و پروژه‌هایی مرتبط با خشکسالی دارند باید مشکلات خود را به شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اعلام کنند تا بر اساس آن اعتبار مورد نیاز اختصاص یابد.

سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: همه پروژه‌های حوادثی و مدیریت بحران هر 44 دستگاه عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان باید مورد تایید شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور، استان و شهرستان قرار گیرد تا پس از تایید، اعتبارات به این پروژه‌ها اختصاص یابد.

انتهای پیام/69007/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول