اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی همدان:

واقفان وارد وقف در حوزه پژوهش شوند

رئیس دانشگاه علمی کاربردی همدان گفت: حوزه پژوهش و علمی یکی از مهمترین مباحثی است که باید بحث وقف به آن ورود پیدا کند و واقفان موقوفه‌ای در این راستا داشته باشند.

واقفان وارد وقف در حوزه پژوهش شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید نظری ظهر امروز در جمع دانشجویان با بیان اینکه وقف تاثیر بسزایی در احیاء فرهنگ اسلامی دارد، بیان کرد: در طول تاریخ افراد زیادی با وقف اموال خود نقش ویژه‌ای در ترویج علوم دینی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه اگر موقوفات برخی از واقفان نبود امروز اسلام اینگونه به دست ما نمی‌رسید، عنوان کرد: باید به مقوله وقف با نگاه جدی‌تری نگریسته شود چراکه اثر ماندگاری دارد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی همدان با بیان اینکه فرد واقف پس از مرگ نیز از برکت موقوفه خود بهره‌مند می شود، اظهار داشت: وقف برای جامعه ثمرات ارزشمندی دارد و می‌تواند سبب پیشرفت جامعه شود.

وی با بیان اینکه در زمینه فرهنگ وقف نیاز به کار بیشتری وجود دارد، ادامه داد: برای ایجاد وقف جدید در زمینه‌های اجتماعی، دینی، پژوهشی، اقتصادی و غیره می‌توان ورود پیدا کرد.

نظری با بیان اینکه ارزش‌های دینی یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که وقف باید بیشتر به آن ورود پیدا کند، اظهار داشت: در چند سال اخیر اوقاف و امور خیریه در این زمینه گام‌های موثری برداشته است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی همدان با بیان اینکه باید فرهنگ وقف در جامعه جاری شود، افزود: برخی تصور می‌کنند برای وقف کردن باید دارایی زیادی داشت اما این گونه نیست و می‌توان وقف‌های کوچک اما تاثیر گذار داشت.

وی با بیان اینکه هر شخصی با مقدار اندکی دارایی می‌تواند یک واقف باشد، ابراز داشت: می‌توان برای سهیم کردن افراد با اموال اندک وقف‌های مشارکتی ایجاد کنیم که مبانی وقف نیز در آن رعایت شده باشد.

نظری با بیان اینکه حوزه پژوهش و علمی یکی از مهم‌ترین مباحثی است که باید بحث وقف به آن ورود پیدا کند، ادامه داد: وقف در حوزه‌های علمی و پژوهشی ماندگار است و اثر آن مانند چشمه جوشان است و این نوع وقف هر روز بیشتر شکوفا می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر واقفان در حوزه پژوهش گام بردارند کار گرانقدری انجام داده‌اند، ابراز داشت: در طول تاریخ افراد بزرگی با وقف اموال خود موجب گسترش علم و دانش در جامعه شده‌اند.

انتهای پیام/89029/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول