اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف و امور خیریه کازرون خبر داد

بازگشت 10 هزار هکتار زمین وقفی به موقوفات کازرون

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کازرون از تعیین تکلیف و بازگشت 10 هزار هکتار از اراضی وقفی به موقوفه این شهرستان خبر داد.

بازگشت 10 هزار هکتار زمین وقفی به موقوفات کازرون

مهدی کامیاب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون اظهار داشت: در سال جاری این اداره توانست تمام اموال و دارایی‌هایی افزون بر 800 مسجد، حسینیه و بقاع متبرکه در سطح شهرستان کازرون را در سامانه ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه استان فارس به ثبت برساند.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به 200 سند اجاره رقبات در کازرون به روز شده و 19 پرونده قضایی برای استیفای حقوق موقوفات در این شهرستان به نتیجه نهایی رسیده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کازرون، صدور 36 سند مالکیت، تعیین تکلیف 10 هزار هکتار از اراضی بین سازمان اوقاف و منابع طبیعی و اجرای پنج پروژه عمرانی به متراژ 22 هزار مترمربع برای احیای موقوفات را از اهم فعالیت‌های این اداره در سال جاری برشمرد.

کامیاب تکمیل و تجهیز دو مسجد بین‌راهی، احداث راه‌های مواصلاتی برای امامزادگان، انجام فعالیت‌های عمرانی افزون بر 65 امامزاده، زیرپوشش بیمه قرار دادن افزون بر 200 نفر از خادمان و صدور 500 برگه احکام هیئت امنایی بقاع و اماکن متبرکه در کازرون را از دیگر فعالیت‌های این اداره عنوان کرد.

وی اعزام مبلغ بومی و غیربومی به روستاها، برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و سوگواره‌های فرهنگی مذهبی از جمله آرامش بهاری، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی و ... را از جمله برنامه‌های مورد اجرای این اداره در سال جاری برشمرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کازرون تصریح کرد: در زمینه برنامه‌های قرآنی امسال با فرهنگ‌سازی صورت گرفته افزون بر700 نفر از این شهرستان در مسابقات قرآن این سازمان شرکت و نیز یک‌هزار و 500 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم ثبت‌نام کردند.

کامیاب بیان داشت: در 9 ماهه نخست امسال 30 مورد وقف به ارزش 3 میلیارد تومان توسط مردم شهرستان کازرون انجام شده است که بزرگ‌ترین آن در سطح این استان توسط واقف کازرونی به‌نام حجت‌الاسلام محمد جواد عزمی صورت گرفت.

وی گفت: در راستای مبارزه با پدیده شوم موقوفه‌خواری این اداره در سال جاری توانسته است برای 10 موقوفه شهرستان کازرون سند رسمی موقوفات تهیه کند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کازرون در بخش دیگر سخنان خود، افتتاح و کلنگ‌زنی 10 پروژه عمرانی، راه‌اندازی نمایشگاه «همه واقف باشیم»، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه، تجلیل از اصحاب وقف، راه‌اندازی خیمه‌های معرفت، نشست‌های صنفی وقف و برگزاری مسابقه انشای وقف در مدارس و چند برنامه دیگر را از دیگر برنامه‌های هفته وقف در کازرون برشمرد.

انتهای پیام/2448/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول