اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

امام رضا (ع) بهترین الگو برای زندگی بشریت است

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: بهترین الگو برای زندگی بشریت ‌امام رضا (ع) است.

امام رضا (ع) بهترین الگو برای زندگی بشریت است

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شاهین‌دژ اظهار داشت: از جمله مسئولیت‌های مهم ائمه اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) ارشاد و هدایت آحاد مردم و سوق دادن آن‌ها به قرآن و سیره پیامبر اعظم(ص) است.

وی افزود: از سوی دیگر تعلیم و تربیت مردم و توجه دادن آنان به علم و دانش و مبارزه با انواع جهالت‌ها و شبهات و سرانجام تربیت شاگردان، عالمان و اندیشمندان از جمله مسئولیت‌های مهم امام رضا (ع) بوده است.

باقری رشد حوزه‌های علمی و گسترش تشیع، ایجاد فضاهای زیارتی و عبادی، ایجاد موقوفات و... را از جمله پیامدها و تأثیرات حضور امام رضا(ع) در ایران برشمرد.

امام جمعه شاهین‌دژ خاطرنشان کرد: نام مبارک امام رضا (ع) علی و کنیه آن حضرت ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان "رضا" به معنای "خشنودی" است.

وی با بیان اینکه شاید برخی بگویند امام رضا (ع) را به اجبار به توس آوردند، تاکید کرد: مگر می‌شود امام را به اجبار به توس آورد بلکه امام رضا (ع) برای مصلحت، امنیت و به خصوص برای آرامش مردم این مشکلات را تحمل کردند تا مردم در آرامش باشند.

باقری تصریح کرد: امام رضا (ع) از نظر توجه به مسائل معنوى و پرداختن به امور عبادى برجسته بود و بررسی هر یک از ابعاد معنوی، علمی، اجتماعی و اخلاقی شخصیت امام رضا (ع) اهمیت خاص خود را دارد.

وی با تاکید بر اینکه بهترین الگو برای زندگی بشریت امروز وجود امام رضا (ع) است، متذکر شد: هرکس بخواهد نجات یابد و به سعادت و خوشبختی برسد می‌تواند به سبک زندگی و کردار امام رضا (ع) مراجعه کند و با الگوگیری از آن حضرت در راه سعادت گام بردارد.

انتهای پیام/61005/ش20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول