اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته وقف

همایش تجلیل از «واقفین و خادمین» بقاع متبرکه گچساران برگزار می‌شود

رئیس اوقاف شهرستان گچساران از برگزاری همایش تجلیل از «واقفین و خادمین» بقاع متبرکه به مناسبت هفته وقف خبر داد.

همایش تجلیل از «واقفین و خادمین» بقاع متبرکه گچساران برگزار می‌شود

فرزین بهمنی‌آزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به برنامه‌های اجرای اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران اشاره و اظهار کرد: اوقاف شهرستان در هفته وقف برنامه‌های کلی در 16 بخش بر اساس بخشنامه سازمان اجرا می‌کند.

وی همایش تجلیل از 100 نفر از واقفین خیراندیش، هیئت امنا، ائمه جماعات، خادمین امامزاده و بقاع متبرکه را از جمله این برنامه‌های هفته وقف در شهرستان عنوان کرد و گفت: در این همایش که در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار می‌شود به هر نفر تندیس و هدایایی نقدی اهداء می‌شود.

بهمنی‌آزاد در ادامه تجلیل از نفرات برگزیده مسابقات قرآنی که در مهر ماه امسال برگزار شد را از دیگر برنامه‌های هفته وقف عنوان کرد و افزود: این مراسم هفته آینده با هماهنگی دفتر نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت برگزار می‌شود.

وی همایش تجلیل از واقفین خیراندیش، هیئت امنا، ائمه جماعات، خادمین امامزاده و بقاع متبرکه، برگزاری دو ایستگاه «همه واقف باشیم» در گچساران و باشت و ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی اداره اوقاف گچساران را از دیگر برنامه‌های هفته اوقاف در شهرستان عنوان کرد.

رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران برگزاری نشست‌های صنفی وقف، دیدار با امام جمعه، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری نشست خبری، برگزاری زیارت عاشورا و دعای کمیل در بقاع متبرکه شاخص، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف را از دیگر برنامه‌های هفته وقف در این شهرستان بیان کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش وقف در توسعه و آبادانی هر منطقه اشاره و اظهار کرد: با ترویج فرهنگ وقف در جامعه می‌توان میزان موقوفات را افزایش داد تا فاصله طبقاتی نیز کاهش یابد.

رئیس اوقاف گچساران با تاکید بر اطلاع‌رسانی و نهادینه کردن فرهنگ وقف در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: اصحاب رسانه اعم از مکتوب و مجازی، متولیان فرهنگی و تمامی افرادی که دست بر آتش دارند، می‌توانند به روش‌های مختلف فرهنگ وقف را در سطح جامعه نهادینه کنند.

بهمنی‌آزاد ادامه داد: وقف در زمینه‌های مختلف بسیار مهم و ضروری و راه‌گشا بوده از این‌رو وقف صدقه جاری است که همواره از ثواب اخروی بالایی برخوردار بوده و مردم از فواید آن بهره‌مند می‌شوند و بر این اساس باید برای توسعه وقف تلاش شود.

وی در ادامه به نقش رسانه‌ها در توسعه وقف و نهادینه کردن آن در جامعه تاکید کرد و گفت: نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگ وقف انکارناپذیر بوده از این رو از تمامی اصحاب رسانه همکاری همه‌جانبه اصحاب رسانه برای توسعه فرهنگ وقف را خواستاریم.

این مسئول با بیان اینکه وقف و موقوفات در جامعه آثار و برکات خوبی داشته و نفوذ صحبت‌های طلبه‌ها و روحانیون در جامعه بسیار موثر است، گفت: انتظار می‌رود ائمه جمعه و جماعات در خطبه‌های پیش ‌از نماز در خصوص ضرورت وقف صحبت‌هایی داشته باشند و مردم را آگاه کنند.

بهمنی‌آزاد بزرگ‌ترین رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف را روحانیت دانست و گفت: بازتاب وقف و موقوفات حتی در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه اثرگذار بوده از این‌رو همکاری رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف بسیار ارزشمند است و انتظار می‌رود همکاری لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی با تاکید بر این‌که قبل از تشکیل اداره اوقاف و امور خیریه موقوفاتی در شهرستان گچساران وجود داشت، گفت: این شهرستان از لحاظ وقف رتبه نخست در کهگیلویه و بویراحمد را کسب کرده که همچنان برنامه‌هایی به منظور افزایش موقوفات در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف گچساران به وضعیت و نحوه وقف در این شهرستان اشاره و اذعان کرد: در شهرستان قریب به 26 موقوفه منفعتی وجود دارد که در زمینه‌های مختلف از جمله برگزاری مراسم و سالگردها، مراسم روضه‌خوانی،مراسم فرهنگی و آموزش قرآن برگزار می‌شود و استفاده لازم از موقوفات منفعتی نیز صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/82011/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول