اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

بی‌حجابی موجب سست شدن پایه‌های روابط خانوادگی می‌شود

امام جمعه ابهر گفت: بدون تردید آزادی جنسی و بی‌حجابی زنان در جامعه، موجب سست شدن پایه‌های روابط خانوادگی می‌شود.

بی‌حجابی موجب سست شدن پایه‌های روابط خانوادگی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر در ادامه بحث‌های هفته گذشته به مساله حجاب و فضایل اخلاقی مربوط به امور جنسی پرداخت و اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله در امور جنسی مسئله عفت و پاکدامنی است.

وی ادامه داد: عفت عبارت است از تسلیم و انقیاد شهوت در برابر عقل، یعنی اگر قوه شهوانی انسان کارهای خود را بر اساس دستور عقل انجام دهد گفته می‌شود که چنان فردی به فضیلت عفت متصف شده است.

خطیب جمعه ابهر تصریح کرد: پاکدامنی و عفت به ویژه در دوران جوانی موجبات بهره‌مندی از موهبت‌های ویژه الهی را به دنبال دارد و به تعبیر امام علی (ع) عفت، راس هر خیری است.

این مسئول با بیان اهمیت ازدواج و ترویج آن خاطرنشان شد: بدون تردید، ازدواج نقش تربیتی فوق‌العاده‌ای برای انسان چه دختران و چه پسران دارد.

رحیمی با بیان اینکه ازدواج نخستین گام برای رهایی از خودپرستی و خود دوستی به سوی غیر دوستی است و نخستین میدان واقعی برای تجربه دیگر دوستی است، افزود: ازدواج در اسلام به عنوان یک امر خیلی مقدس و یک عبادت کم‌نظیر و در برخی موارد به عنوان یک واجب شرعی به حساب آمده است.

امام جمعه ابهر تاکید کرد: ازدواج به عنوان محبوب‌ترین و عزیزترین پایه اسلام در نزد خداوند معرفی شده است و دو رکعت نماز شخص ازدواج کرده برتر از هفتاد رکعت نماز انسان عزب ارزیابی شده است.

وی در ادامه به آغاز ماه ربیع‌الاول اشاره کرده و ادامه داد: ربیع و بهار واقعی وجود نازنین حضرت ولی عصر (عج) است که با وجود و حضور حضرت، جامعه سرسبز و پرنور خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه ماه ربیع‌الاول سرور و حزن را با هم در خود جای داده است، خاطرنشان شد: خبرهای خوشی همچون ولادت حضرت رسول (ص) و لیله‌المبیت و هجرت پیامبر و ورود حضرت به مدینه، آغاز امامت حضرت امیرالمومنین (ع) پس از شهادت پیامبر (ص) و ولادت امام صادق (ص) آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) روزهای به یاد ماندنی این ماه است.

رحیمی به هفدهم دی‌ماه سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دستور رضاخان پهلوی در سال 1314 (ه ش) اشاره کرد و گفت: در حقیقت اسلام با تشریع حکم حجاب به بهداشت روانی زنان و مردان کمک می‌کند، زیرا اگر میان زن و مرد حریمی وجود نداشته باشد و زنان همه زیبایی‌های خود را در منظر مردان قرار دهند این کار موجب تحریک تقاضاهای جنسی مردان شده و آرامش و امنیت را از زنان خواهند گرفت و ثانیاً حجاب روابط خانوادگی را تحکیم کرده و از فروپاشی نظام خانواده جلوگیری می‌نماید.

خطیب جمعه ابهر ادامه داد: بدون تردید آزادی جنسی و بی‌حجابی زنان در جامعه، موجب سست شدن پایه‌های روابط خانوادگی خواهد شد.

وی تصریح کرد: حجاب حریم اجتماع را از بی‌عفتی و آلودگی‌های جنسی نگه می‌دارد، چون بی‌حجابی موجب می‌شود محیط اجتماع، که محیط کار و تلاش است به محیطی برای ارضای خواسته‌های جنسی و امیال شهوانی تبدیل شود.

این مسئول در ادامه به سالروز ابلاغ پیام تاریخ امام به گورباچف رهبر شوروی سابق و قیام خونین مردم قم در اعتراض به مقاله ساواک علیه حضرت امام اشاره کرده و اظهار داشت: اسلام سپاهی دارد که جنود آن آسمان‌ها و زمین است.

انتهای پیام/2308/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول