اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

روحانیت نباید در برابر بدحجابی سکوت کند

امام جمعه موقت رشت گفت: روحانیت، علما و خطبا نباید در برابر بدحجابی سکوت کنند.

روحانیت نباید در برابر بدحجابی سکوت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر چگونگی پذیرفتن ولایت عهدی و شهادت امام رضا (ع) را تشریح کرد.

وی به جنگ دو برادر امین و مأمون اشاره کرد و آن را موجب بروز شورش‌های مختلف در سراسر بلاد اسلامی دانست.

خطیب موقت رشت با بیان اینکه امام رضا (ع) چاره‌ای جز پذیرفتن پیشنهاد ولایتعهدی مأمون را نداشت افزود: امام رضا (ع) می‌دانست که این یک نقشه و توطئه است.

وی ادامه داد: برای اینکه مأمون به نقشه شوم خود برسد پیشنهاد ولایتعهدی را امام رضا (ع) داد و امام را از مدینه به خراسان داد.

شفیعی‌زاده به ایجاد قدمگاه‌های زیاد در شهرهای مختلف کشور اشاره کرد و گفت: مسیری که امام رضا (ع) برای رسیدن به خراسان را طی کرده است طبق نقل‌های مختلف قدمگاه‌هایی در برخی از شهرها از جمله ابرقوی یزد ایجاد شده است.

وی وجود امام هشتم (ع) را موجب عزت و افتخار کشور ایران دانست و تصریح کرد: یکی از ثمرات و برکات حضور امام رضا (ع) گسترش فرهنگ تشیع در منطقه است.

وی با بیان اینکه پس از ورود امام رضا (ع) به ایران بالغ بر 12 هزار نفر از سادات و بزرگان علوی وارد ایران شدند خاطرنشان کرد: بخشی از این افراد به همراه احمد‌ابن‌موسی و حضرت معصومه (س) و گروه‌های دیگر وارد ایران شدند و به تبلیغ و نشر معارف اسلامی به ویژه تشیع پرداختند.

شفیعی‌زاده افزود: پس از شهادت امام رضا (ع) 12 هزار نفر مذکور در بخش‌های مختلف کشور از جمله گیلان پراکنده شدند و این استان دارای بیشترین بقعه و امامزاده در کشور است.

امام جمعه موقت رشت ولایت‌مداری را از مباحث مورد تأکید امام رضا (ع) دانست و یادآور شد: امام رضا (ع) ولایت‌مداری را شرط قبولی خداپرستی می‌دانست و بر ولایت‌مداری تأکید داشت.

وی با تصریح بر اینکه در کشور خود از نعمت ولایت برخوردار هستیم گفت: از برکت وجود ولایت کشوری منسجم و متحد داریم و در تمام مشکلات و سختی‌ها سربلند بیرون آمده‌ایم.

شفیعی‌زاده با قدردانی از مردم گیلان به دلیل برگزاری عزاداری‌های با عزت دو ما محرم و صفر خاطرنشان کرد: امسال ایام ماه محرم و صفر با سال‌های گذشته بسیار متفاوت بود.

وی حضور گسترده مردم به ویژه جوانان در مساجد، حسینیه و تکایا در ایام محرم و صفر را پررنگ‌تر از سالهای گذشته عنوان کرد.

خطیب موقت رشت با گرامیداشت حماسه 8 و 9 دی متذکر شد: حضور مردم گیلان در این دو حماسه بسیار چشمگیر بود.

وی نقش صدا و سیما در ایام محرم و صفر امسال را متفاوت‌تر از سالهای گذشته خواند و افزود: صدا و سیما توانست بخشی از عزاداری را به تصویر بکشد.

شفیعی‌زاده به سالروز پیام تاریخی امام (ره) به گورباچوف اشاره کرد و یادآور شد: همانگونه که پیامبر (ص) پس از استقرار دین اسلام امپراتورهای بزرگ ایران، روم و برخی دیگر کشورهای غیرموحد را دعوت به اسلام کرد، امام خمینی نیز نظیر همین اقدام را در سال 87 با دعوت گورباچوف انجام داد.

وی گورباچوف را صاحب نیمی از قدرت دنیا دانست و تصریح کرد: امام این گردن کلفت دنیا را به اسلام دعوت کرد.

شفیعی‌زاده با اشاره به موضوع کشف حجاب در سال 1314 توسط رضاخان گفت: رضاخان می‌خواست کشف حجاب را در کشور قانونی اعلام کند که با سد مراجع، علما و اعتراض‌ها مواجه شد و نتوانست در این زمینه اقدامی انجام دهد.

وی با بیان اینکه، در کشور اسلامی ایران بی‌حجابی نداریم اما بدحجابی فراوان است یادآور شد: در طول تاریخ روحانیت هرگز در مقابل ناهنجاری‌ها ساکت نماندند.

خطیب موقت رشت، ادامه داد: شرایط بدحجابی امروز در کشور به ویژه در گیلان نباید برای مؤمنان قابل تحمل باشد.

وی افزود: با وجود کشور اسلامی و حاکمیت دینی نیازمند اراده دسته‌جمعی و ملی برای مقابله با بدحجابی هستیم که روحانیت نقش و وظیفه مهمی در این زمینه دارند.

شفیعی‌زاده با تأکید بر اینکه روحانیت نباید در برابر بدحجابی سکوت کند متذکر شد: مردم نگاه به روحانیت دارند و روحانیت از جمله ائمه جمعه، خطبا، علما و ... باید این مسئله را متذکر شوند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمود اگر ناهنجاری دیدید که خلاف شرع است باید تذکر دهید، خاطرنشان کرد: باید اراده عمومی در بین علما باشد و آنها وظیفه شرعی خود را در تذکر نسبت به بدحجابی کشور انجام دهند.

شفیعی‌زاده به حوادث کشتار مسلمانان در سوریه، لبنان، استان‌های عراق و ... اشاره کرد و یادآور شد: تمام این کشتارها توسط مسلمانان انجام می‌شود که با جهت‌دهی و تحرک و توطئه استکبار و استعمار است.

وی متذکر شد: کشورهای غربی مردم خود را در آرامش نگاه داشتند اما دارند برای از پای در آمدن سوریه و لبنان و دیگر بلاد اسلامی نقشه می‌کشند.

امام جمعه موقت رشت با هشدار به عربستان و قطر یادآور شد: اتفاقی که امروز در سوریه رخ داده حتماً به طرف آنها نیز می‌رود.

انتهای پیام/ 2300/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول