اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی استان فارس تاکید کرد

دقت به موضوع حجاب و عفاف در مجموعه‌های گردشگری

سرپرست میراث فرهنگی استان فارس گفت: مدیران تأسیسات گردشگری در به‌کارگیری نیروها و مراجعه‌کنندگانی که به مجموعه‌های اقامتی، پذیرایی و گردشگری ورود پیدا می‌کنند، نسبت به موضوع حجاب و عفاف دقت نظر داشته باشند.

دقت به موضوع حجاب و عفاف در مجموعه‌های گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان فارس، قدرت‌الله تاج‌بخش در جلسه کمیته عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر تأسیسات و مؤسسات گردشگری این استان با اشاره به اهمیت موضوع عفاف و حجاب از دیدگاه اسلام ضرورت رعایت این مهم در تمام تأسیسات و مؤسسات گردشگری را متذکر شد.

وی اظهار داشت: ضروری است مدیران تأسیسات گردشگری این استان از دو جنبه به این موضوع توجه داشته باشند که ابتدا در موضوع به کارگیری نیروها و کارکنان مجموعه‌ها است و دیگر مراجعه‌کنندگانی که به مجموعه‌ها اعم از اقامتی، پذیرایی و سایر اصناف مرتبط با گردشگری ورود پیدا می‌کنند.

تاج‌بخش همچنین با اشاره به این که در تأسیسات و مؤسسات گردشگری این استان موازین شرعی و اسلامی رعایت می‌شود گفت: برگزاری این‌گونه جلسات به منظور هم‌اندیشی و تعامل برای کسب توفیقات بیشتر در این زمینه است.

وی همچنین به ضرورت ارتقای سطح خدمات به مسافران و گردشگران اشاره کرد و گفت: رعایت اصول و موازین مشتری‌مداری و رفع نواقص در ارائه خدمات مطلوب به آنان و بالا بردن سطح رضایت مسافران و گردشگران در تأسیسات و مؤسسات گردشگری از مهمترین مسائلی است که انتظار می‌رود به طور جدی مورد توجه مدیران مؤسسات قرار گیرد.

در ادامه این جلسه رئیس اداره حراست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به تاریخچه عفاف و حجاب در کشور به طور جامع و کامل به مبحث عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و با استفاده از احادیث و روایات متعدد در دین مبین اسلام ضرورت حرکت به سمت این ارزش‌های معنوی را تشریح کرد.

علی محمد گلستانی در سرفصل‌های انتخابی خود به چگونگی امر به معروف و نهی از منکر و عامل به عمل بودن افرادی که می‌خواهند امر به معروف و نهی از منکر کنند اشاره کرد و با شمردن برخی از عذاب‌های الهی، توجه به امر به معروف و نهی از منکر را در پیشگیری از این بلایا مؤثر دانست.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر فقط منحصر به موضوع حجاب نیست بلکه باید فرد مسلمان، دیگران را از دروغگویی، کار خلاف و اخلاق‌های ناپسندیده نهی کند و خواستار برگزاری جلساتی با کارمندان هر یک از مجموعه‌ها و دعوت از علما و روحانیت برای تشریح و تبیین بیشتر این مهم شد.

تدوین منشور اخلاقی عفاف و حجاب توسط تشکل‌های صنفی و ابلاغ به واحدهای زیر پوشش، به کارگیری ابزار تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی در راستای اشاعه فرهنگ غنی اسلامی به ویژه در حوزه عفاف و حجاب، دقت نظر در به کارگیری نیروهای متعهد، مسئولیت‌پذیر و قائل به شئونات عرفی، مذهبی و شرعی، ایجاد محیطی امن منطبق با اصول و موازین شرعی، اخلاقی و اعتقادی و تشویق میهمانان و مراجعان و همچنین کارکنان واحدها به رعایت اصول اخلاقی و اسلامی از مصوبات مهم این جلسه بود.

انتهای پیام/2448/ل/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول