اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشمر:

کشف حجاب خیانتی بزرگ به فرهنگ و دین بود

امام جمعه کاشمر گفت: مسئله کشف حجاب به دستور رضاخان یک فاجعه و خیانتی بزرگ به فرهنگ، دین و ملیت ما بود.

کشف حجاب خیانتی بزرگ به فرهنگ و دین بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، سید قاسم یعقوبی ظهر امروز در اجتماع نمازگزاران کاشمری در مصلای این شهر، اظهار داشت: 17 دی ماه 1314 که به نام روز کشف حجاب در کشور نام‌گذاری شده یک حادثه تلخ برای ملت ایران بود.

وی با اشاره به اینکه کشف حجاب تنها به برداشتن چادر از سر زنان ایرانی ختم نمی‌شد یادآور شد: این اقدام در واقع تیشه به ریشه فرهنگ ایرانی، عفاف و دین‌داری در جامعه بود، چرا که با از بین رفتن اینها، عقل و دین نیز از جامعه رخت می‌بست.

امام جمعه کاشمر با تاکید بر اینکه قیام 19 دی در حقیقت آغاز قیام انقلاب و اسلام در ایران بود، افزود: حادثه کشف حجاب استعدادها و فرهنگ ملی را نابود کرد و باعث افزایش وابستگی و دلبستگی به غرب شد.

یعقوبی ادامه داد: باید از حجاب به عنوان حافظ و نگهبان حفاظت کنیم چرا که بدحجابی یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در فروپاشی خانواده‌ها است.

وی همچنین با اشاره به اتمام دور سوم مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: آن طور که به نظر می‌رسد غربی‌ها و به ویژه آمریکا به دنبال این هستند که مسئله هسته‌ای ایران را همانند یک استخوان در گلو نگه دارند و با بهانه‌گیری‌هایی فعالیت ایران را در این زمینه کند کرده و مانع پیشرفت ملت ایران شوند.

یعقوبی با تاکید بر هوشیاری مسئولان در برابر توطئه و شیطنت طرف مقابل و خنثی‌سازی توطئه‌های آنان تصریح کرد: با توجه به این که در بحث مسائل هسته‌ای موضع به حق و درستی داریم، از این مذاکرات سربلند بیرون خواهیم آمد.

وی با اشاره به قرار گرفتن در هفته وقف، این سنت حسنه را یک صدقه جاریه دانست و بیان داشت: گذشتگان ما با آینده‌نگری و تفکری که داشتند آثار بسیار ارزشمندی امروز برای ما به یادگار گذاشته‌اند و ما نیز باید با دوراندیشی نسبت به آیندگان ادامه دهنده راه آنان باشیم.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه کاشمر جزو 15 شهر وقفی کشور محسوب می‌شود یادآور شد: در استان خراسان رضوی نیز کاشمر بعد از مشهد مقدس، بیشترین موقوفه را دارد و این افتخاری است که از گذشتگان برای ما به ارث رسیده است و بر این اساس باید مردم کاشمر با اقتدا به گذشتگانشان ادامه دهنده راه آنان در زمینه وقف با توجه به نیاز جامعه باشند.

وی با اشاره به اینکه اکثر نهادهای دولتی، اداری و مدارس در اراضی وقف بنا شده خطاب به مستاجرین موقوفات در کاشمر تاکید کرد: مستاجرین موقوفات باید مراقب حق و حقوقات واقعی املاک و اراضی که در اختیارشان است باشند.

انتهای پیام/2202/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول