اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد:

مقابله با بدحجابی به باور عمومی تبدیل شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد مقابله با بی‌حجابی و بدحجابی را نیازمند یک باور عمومی دانست و گفت: همگان باید در جامعه خود را مسئول بدانند و با مشاهده چنین افرادی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند.

مقابله با بدحجابی به باور عمومی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امین کمالوندی عصر امروز در جمع خبرنگاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت حجاب در سطح استان اشاره و اظهار کرد: توجه به اصل حجاب و عفاف از عمده مواردی است که همگان باید به آن توجه داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که بسیاری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی نشأت گرفته از بدحجابی و بی‌‌عفتی ‌است، اذعان کرد: امیدواریم دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی با تصویب برنامه‌ها و مصوبات نسبت به رفع حداقل‌های بدحجابی در سطح استان تلاش داشته باشند.

کمالوندی با بیان این‌که در برخی آیات قرآن کریم به نمونه و الگوهایی از حجاب برای زنان اشاره شده است، افزود: در قرآن کریم از حجاب به ‌عنوان یک تکلیف یاد شده که امید می‌رود همگان چه زن و مرد به این تکلیف شرعی عمل و پایبند به اصول باشند.

این مسئول قرآن را کتاب هدایت بشر عنوان کرد و گفت: انسان‌ها می‌توانند با بهره گرفتن از قرآن کریم راه خوشبختی و سعادت زندگی خود را تعیین کنند.

وی با تاکید بر این‌که تمامی مباحث و راهبردهای حجاب از طرف شورای فرهنگ عمومی کشور در سال 84 تدوین و ابلاغ شده است، اذعان کرد: انتظار می‌رود اعضای شورای فرهنگ عمومی استان همکاری و تلاش بیشتری نسبت به موضوع حجاب داشته باشند.

کمالوندی در ادامه به مصوبات جلسه مشترک اداره‌کل ارشاد، تعزیرات حکومتی و امور صنفی اشاره و بیان داشت: در این جلسه تهیه بروشور با محتوای فرهنگ حجاب و عفاف به اتاق تعاون و اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان واگذار و چاپ آن به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محول شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امور صنفی موظف شد زیارت‌ها و دوره‌های مذهبی را در مجتمع‌های تجاری و دیگر اماکن بازار برای ایجاد روحیه و وحدت مذهبی برگزار کند تا از حداقل‌های پدیده شوم بدحجابی در سطح شهرها کاسته شود.

این مسئول فرهنگی با تاکید بر این‌که مقابله با بی‌حجابی و بدحجابی باید به یک باور عمومی تبدیل شود، گفت: همگان باید در جامعه خود را مسئول بدانند و با مشاهده چنین افرادی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند و دستگاه‌ها بر حسب وظیفه وارد عمل شود تا از میزان این پدیده کاسته شود.

انتهای پیام/82011/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول