اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره اوقاف اشتهارد خبر داد

ثبت 2 موقوفه جدید در استان البرز

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اشتهارد از ثبت 2 موقوفه جدید در استان البرز خبر داد.

ثبت 2 موقوفه جدید در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن سراغی بعد از ظهر امروز با حضور در یکی از ایستگاه‌‌های "همه واقف باشیم" که به مناسبت هفته وقف در نقاط مختلف استان البرز دایر شده، در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته وقف در این استان اظهار داشت: وقف یکی از مهمترین تعالیم دین مبین اسلام است و همواره از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص)، ائمه اطهار (ع) و علما و بزرگان دینی ترویج فرهنگ وقف مورد تاکید قرار داشته است.

وی تصریح کرد: تلاش‌های انجام شده از سوی اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز و همچنین اشتهارد در ترویج و توسعه این فرهنگ، موجب شده که مردم مومن و ولایی البرز و به‌ویژه این شهرستان توجه ویژه در این زمینه داشته باشند.

مدیر اداره اوقاف اشتهارد بیان داشت: در این راستا تلاش‌های زیادی نیز در حوزه ثبت و ساماندهی موقوفات این شهرستان صورت گرفته و خوشبختانه در کنار ترویج و توسعه فرهنگ وقف، شاهد بهره‌مندی مناسب از موقوفات بر اساس نیت واقفان هستیم.

سراغی در بخش دیگری از سخنان خود از ثبت 2 موقوفه جدید در استان البرز و شهرستان اشتهارد خبر داد و گفت: یکی از این موقوفات مربوط به قطعه زمینی با متراژ 500 متر مربع و به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال بوده که با نیت انتفاعی جهت ساخت حسینیه همدانی‌ها وقف شده است.

وی ادامه داد: موقوفه دیگر نیز 2 طبقه ساختمان مسکونی به ارزش 2 میلیارد ریال بوده که با نیت ترویج دین مبین اسلام در ایام 13 ماه رجب و بیست و سوم ماه مبارک رمضان وقف گردیده است.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اشتهارد افزود: این 2 وقف به برکت برپایی ایستگاه‌های "همه واقف باشیم" حاصل شد.

سراغی بیان داشت: در این ایستگاه‌ها کارشناسان اداره اوقاف اقدام به ارائه توضیحات و مشاوره‌های ویژه به مردم کرده و واقفان که امروز اقدام به وقف کردند، پس از حضور در ایستگاه‌‌های فوق و بهره‌مندی از نظرات کارشناسان اقدام به این عمل معنوی و ارزشمند کردند.

وی تاکید کرد: خیرخواهی یکی از ویژگی‌های اصلی مردم ولایی ایران به ویژه استان البرز است، اما باید برای ترویج و توسعه فرهنگ وقف به مردم آگاهی‌های لازم را ارائه داده و امیدواریم با ارائه مشاوره‌های فقهی مردم را بیشتر به این عمل خداپسندانه و معنوی تشویق کنیم.

لازم به توضیح است، ایستگاه‌های "مشاوره وقفی" به مناسبت هفته وقف در نقاط مختلف استان البرز به ویژه بقاع متبرکه استان برپا شده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/2302/ت30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول