اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

وقف اثر اجتماعی همه‏گیر دارد/ موقوفات منحصر به عده‏ای خاص نیست

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: وقف اثر اجتماعی همه‏گیر دارد و موقوفات منحصر به عده‏ای خاص نیست.

وقف اثر اجتماعی همه‏گیر دارد/ موقوفات منحصر به عده‏ای خاص نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین مهدی یوسف‌تبار ظهر امروز در همایش «همه واقف باشیم» در سمنان اظهار داشت: کسی که بخشی از اموال و دارایی‌های خود را وقف می‌کند، هم نزد خداوند متعال جایگاه ویژه‌ای دارد و هم سبب می‌شود تا نام او برای همیشه در این دنیا باقی بماند.

وی ادامه داد: انسانی که صدقه می‌دهد، جایگاه ویژه‌ای دارد؛ اما در بسیاری از روایات داریم که واقفان از جایگاه والاتری برخوردار هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطر نشان کرد: در طول تاریخ هم شاهد بوده‌ایم اموالی که وقف شده است، ماندگاری آن بیش از صدقه، هبه و سایر احسان‌ها بوده است.

یوسف‏تبار تصریح کرد: وقف هم در دنیا و هم در آخرت برای واقف اثرات مثبت بسیاری به دنبال دارد و علاوه بر آن، بخش عظیمی از جامعه نیز از وقف یک فرد منتفع می‌شوند.

وی عنوان کرد: در یک موقوفه ممکن است چندین هزار نفر از مواهب آن بهره‌مند شوند و این نشان می‌دهد که وقف ماندگاری بسیاری دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز خود وقف می‌کردند و همواره به دیگران توصیه داشتند که با وقف مأنوس و همراه شوند.

یوسف‌تبار ادامه داد: وقف فواید بسیاری دارد که یکی از آنها، ماندگاری و آثار و برکات آن است که جامعه همواره از آن می‌تواند بهره ببرد.

وی اضافه کرد: در صدقه دادن، تنها افراد نیازمند و محتاج از مواهب آن بهره‌مند می‌شوند اما در وقفیات همه افراد از غنی و فقیر از آن استفاده می‌کنند؛ همان‏طور که حوزه‌های علمیه،‌ مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد و... در کشور وجود دارد که همه از آن بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/2249/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول