اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان:

فرهنگ و هنر ابزاری برای افزایش گرایش کودکان به سمت دین است

مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان گفت: استفاده از فرهنگ و هنر کودکانه کمک می‌کند بتوانیم ابعاد دوست داشتنی بودن دین را بیشتر ترویج داده و گرایش آنان به سمت دین را افزایش دهیم.

فرهنگ و هنر ابزاری برای افزایش گرایش کودکان به سمت دین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا حاجیان‌زاده ظهر امروز در مراسم افتتاح هفتمین سوگواره عاشورایی که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در تاریخ دو تولد به نام امام حسین (ع) ثبت شده که یکی از آنها تولد وجود مبارک ایشان است.

وی افزود: تولد دیگر این امام بزرگوار که تولد دوباره دین مبین اسلام نیز به شمار می‌رود با قیام امام حسین (ع) شکل گرفت.

مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا اصل دین و نگهداری آن بود.

حاجیان‌زاده ادامه داد: با قیام عاشورا علاوه بر جنبه‌های معرفتی، شناخت و ترویج معارف دینی آنچه که اثرگذاری آن بیشتر نمود پیدا کرد، جنبه عملی دین بود.

وی عنوان کرد: به همین دلیل بود که امام حسین (ع) فرمودند «اگر این دین نیاز به خون من دارد، خونم را در راه دین اسلام هدیه می‌کنم».

مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان گفت: سردادن شعار امر به معروف و نهی از منکر از سوی امام حسین (ع) نیز تنها برای حفظ دین بود.

حاجیان‌زاده بیان کرد: شجاعت، جسارت و تعصب دینی که امام حسین (ع) در روز عاشورا از خود نشان داد فقط یک روی سکه حفظ دین بود و روی دیگر آن جنبه عاطفی، محبت و عشق درونی بود که به خداوند داشت و در وجود نورانی ایشان و یارانش موج می‌زد.

این مسئول ابراز کرد: در عصر حاضر باید از محبت صادقانه امام حسین (ع) و یارانش به خداوند متعال درس بگیریم زیرا این محبت موجب می‌شود از محبت‌های کاذب چشم‌پوشی کنیم.

مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان افزود: چنین محبتی موجب می‌شود انسان از خود عبور کرده و به منشأ دیگری که اصل تربیت دینی ما بر پایه آن است، متصل شود.

حاجیان‌زاده اضافه کرد: در داستان حضرت موسی (ع) نیز می‌خوانیم که خداوند از موسی (ع) می‌خواهد از خود دنیوی جدا شده و به خداوند متصل شود.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) نیز در دعای روز عرفه می‌فرماید «خدایا مرا از گرایش‌های دنیایی جدا کن چون قرار است فقط به تو متصل شوم.»

مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: قرآن نیز می‌فرماید «کسانی که ایمان می‌آورند بهترین محبت‌ها در قلبشان جاری می‌شود».

حاجیان‌زاده تصریح کرد: بنابراین برای اتصال به ذات اقدس الهی راهی جز رهایی از مادیات و جذب محبت واقعی که مبنای تربیت دینی به شمار می‌رود، نیست.

وی گفت: مبنای روش تربیتی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شکل گرفته نیز برپایه دین، محبت و وصل به پروردگار است.

مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کشور با بیان اینکه در تربیت دو روش در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد، اظهار کرد: تربیت مبتنی بر محبت و تربیت مبتنی بر عقلانیت دو روش تربیتی است که در تربیت کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حاجیان‌زاده افزود: با وجود اینکه این دو روش همواره باید در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار گیرد، روش تربیتی مبتنی بر محبت جنبه مقدماتی برای تربیت دارد.

وی اضافه کرد: گرایش قلبی و محبت لازمه رسیدن انسان به عقلانیت است و همان طور که فطرت جنبه مقدماتی در بحث شناخت و گرایش به سمت خدا دارد، در تربیت نیز محبت مقدمه‌ای برای تربیت عقلانی به شمار می‌رود.

مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: ابعاد محبت برای تربیت در سنین نوجوانی و جوانی پررنگ‌تر می‌شود و از این طریق ایمان پایدارتری در جوان شکل می‌گیرد.

حاجیان‌زاده بیان کرد: استفاده از فرهنگ و هنر کودکانه کمک می‌کند بتوانیم ابعاد دوست داشتنی بودن دین را بیشتر ترویج دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: استفاده از نمایش‌های هنرمندانه، شعر، قصه و سرگرمی‌های مفید ابزارهایی است که با استفاده از آنها می‌توان ابعاد محبت‌آمیز دین را در کودکان بیشتر فراهم کرده و زمینه گرایش کودکان و نوجوانان به سمت دین را افزایش داد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور یادآور شد: امیدوارم کانون پرورش فکری در این زمینه گام‌های مثبتی بردارد و ملاک عملش هنر دینی، متعالی و آیینی باشد.

انتهای پیام/77010/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول