اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد سیب و سوران خبرداد

توزیع سبد کالا بین کودکان دچار سوءتغذیه سیب و سوران

مدیرکمیته امداد سیب و سوران گفت: 373 سبد کالا بین کودکان دچار سوءتغذیه تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان توزیع شد.

توزیع سبد کالا بین کودکان دچار سوءتغذیه سیب و سوران

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، لعل‌بخش دهواری مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان سیب و سوران اظهار داشت: سوءتغذیه کودکان زیر 6 سال و کمبود ید و ریزمغذی‌ها به وی‍‍ژه ید، آهن، کلسیم، روی و ویتامین A در آنان به عنوان یک مشکل عمده در کشور مطرح است که به این دلیل رسیدگی و حمایت از کودکان دچار سوءتغذیه در سرفصل‌های کمیته امداد آمده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان سیب و سوران افزود: کودکان دچار سوءتغذیه با عوارض متعدد از جمله اختلال رشد جسمی و تکامل مغزی، کاهش بهره هوشی، کاهش قدرت یادگیری و افت تحصیلی و پوکی استخوان رو به رو هستند.

مدیرکمیته امداد شهرستان سیب و سوران بیان داشت: بر همین اساس و با پیگیری‌های انجام شده و همکاری مراکز بهداشتی تا پایان تیرماه سال‌جاری 373 کودک زیر 6 سال سبد کالا شامل (برنج، روغن، تن ماهی، عدس، شکر، پنیر، شیر، ماکارونی) به ارزش ریالی 746 میلیون ریال دریافت کردند.

دهواری گفت: با توجه به اینکه در این شهرستان حداکثر خانواده‌ها از درآمد کافی برخوردار نیستند و با پیگیری‌های انجام شده با استان تعداد 77 کودک دیگر از مردادماه اضافه شده که در مجموع 450 کودک دچار سوءتغذیه از این سبد کالا که شامل اقلام فوق است به ارزش یک میلیارد و 421 میلیون ریال بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/75009/ب/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول