اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کانون پرورش فکری فیروزکوه:

کودکان با مراسم زیبای ایرانی آشنا شوند

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فیروزکوه از برگزاری مراسم نمادین جشن شب یلدا در فیروزکوه با هدف آشنایی کودکان با این آیین زیبای ایرانی خبر داد.

کودکان با مراسم زیبای ایرانی آشنا شوند

حنیفه کیانی امروز در گفت‎وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، هدف از برگزاری مراسم نمادین جشن شب بیدا را آشنایی کودکان با آیین زیبای ایرانی و همچنین آداب و رسوم این شهرستان دانست.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فیروزکوه گفت: در این برنامه، برای کوکان فال حافظ گرفته شد و پدربزرگ و مادربزرگی که در این مراسم دعوت شده بودند، در اتاق قصه که شبیه به یک کلبه بسیار زیبا بود و اطراف آن با چمن تزیین شده بود، برای بچه‎ها قصه گفتند.

کیانی ادامه داد: بزرگان خانواده، آیین‎های سنتی این شهر را برای کودکان بازگو کردند و با زبان کودکانه به آنها آموختند که در این شب درهای آسمانی باز است و خیلی از دعاها استجابت می‎شود.

وی افزود: اجرای این برنامه ها سبب شد تا کودکان بدون هیچ قانون‎مندی از این مراسم لذت ببرند و احساس آرامش کنند و این ذهنیت را داشته باشند که کانون امن‎ترین جایی است که می‎توانند در آن قدم بگذارند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه هم متولیان امر و هم اولیا و مربیان در این جشن حضور داشتند، گفت: شخصیت اصلی هر فرد در دوران کودکی شکل می‎گیرد و حضور و فعالیت کودکان در کانون که مهم‎ترین این فعالیت‎ها در بخش کتاب و کتاب‎خوانی است، می‎تواند سرنوشت آنها را رقم بزند.

کیانی افزود: این وظیفه ما اولیا و مربیان است که تمام تلاشمان را کنیم تا حضور کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری همیشه سبز سبز باشد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه عمده فعالیت‎های کانون، فرهنگی است، به راحتی می‎توانیم کودکان و نوجوانان را در حیطه فرهنگی به اوج برسانیم و بسیار سرنوشت‎ساز باشیم و از کودکی راهی را به آنها نشان دهیم تا بتوانند هدف اصلی خود را به درستی انتخاب کنند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: از آنجایی که کودکان در این شهرستان جایی را برای گذراندن اوقات فراغت ندارند، کانون می‎تواند محیط بسیار مناسبی برای رشد و سرگرمی آنها باشد و باید فعالیت‎های کانون را توسعه بدهیم تا آنها بیشتر به سمت کانون بیایند. 

انتهای پیام/2568/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول