اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط سازمان منطقه آزاد کیش

ساخت و توسعه بندرگاه چارک در دستور کار است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از روند ساخت و ساز بندرگاه چارک، بر توسعه آن توسط منطقه آزاد تاکید کرد.

ساخت و توسعه بندرگاه چارک در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره کیش به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی‌اصغر مونسان به همراه جمعی از معاونان، مدیران و کارشناسان این سازمان شنبه هفتم دی از روند ساخت و ساز بندرگاه چارک به عنوان بندر پشتیبانی کننده کیش دیدن کرد.

مونسان در بدو ورود به بندر چارک، روند پایانی لایروبی حوضچه این بندر را مورد ارزیابی قرار داد و در مصاحبه با خبرنگاران از عزم سازمان تحت مدیریت خود برای رونق و توسعه بندرگاه چارک سخن گفت و افزود: لایروبی حوضچه بندر چارک و کانال دسترسی آن با هزینه‌ای در حدود 90 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد کیش انجام شده است و در مراحل پایانی قرار دارد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که با لایروبی حوضچه بندرگاه چارک، شناورهایی با ظرفیت 5 هزار تن قادر به پهلوگیری هستند، افزود: از 550 هزار متر مکعب لایروبی انجام شده در بندر چارک، 10 هکتار زمین احیا شده است. 

طول بازوی اصلی بندر چارک یک هزار متر، طول بازوی فرعی 450 متر، مساحت حوضچه 11 هکتار و قطر حوضچه چرخش 250 متر است.

مونسان همچنین از مراحل ساخت اسکله اختصاصی مسافری در بندر چارک که از سه ماه گذشته آغاز شده است و تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، دیدن کرد و با تاکید بر فراهم کردن زمینه لازم برای گسترش مسافران دریایی کیش گفت: می‌بایست بر اساس نیاز موجود برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنیم و برنامه‌های توسعه‌ای را در فازهای مشخص به پیش بریم.

ارزیابی طرح ساخت ترمینال بندر چارک به مساحت 3600 مترمربع و ساختمان آتش‌نشانی و سر در بندرگاه که از اواخر سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، از دیگر مواردی بود که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دقایقی در مورد آن با پیمانکار مربوطه به بحث و گفت‌وگو نشست.

همچنین مونسان در بخش دیگری از بازدید خود، با حضور در مزار شهدای گمنام بندر چارک و ادای احترام به مقام شامخ شهدا دستور مسقف کردن بارگاه آنها را صادر کرد.

وی همچنین از مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش خواست تعدادی آلاچیق در کنار ساحل بندر چارک ایجاد و نسبت به تهیه وسایل ورزشی برای اهالی این بندر اقدام کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جریان بازدید خود با حضور در شهرداری، از نزدیک مشکلات حاکم بر بندر چارک را مورد ارزیابی قرار داد و در پایان به همراه امام جمعه بندر چارک در مسجد این شهر اقامه نماز کرد و در سخنان کوتاهی با نمازگزاران ضمن خشنودی از حضور در جمع مردم بندر چارک، خود را خادم مردم دانست و گفت: بندر چارک شهر مذهبی، زیبا و پویایی است و سازمان منطقه آزاد کیش از هیچ کوششی برای پویاتر و زیباتر کردن این شهر دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/88003/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول