اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان خبر داد

جمع‌آوری گنجینه ثبتی مفاخر هرمزگان

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اسناد سجلی مفاخر 100 سال اخیر در موزه مردمی خلیج فارس از تکمیل گنجینه ثبتی مفاخر هرمزگان توسط این اداره کل خبر داد.

جمع‌آوری گنجینه ثبتی مفاخر هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی عسکری‌زاده صبح امروز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهار داشت: ایجاد گنجینه اسناد هویتی یک اقدام خوب فرهنگی است که در دستور کار ثبت احوال استان قرار گرفته و با توجه به حفظ و پاسداری از میراث گران‌بهای بزرگان، کاری مهم و ماندگار است.

این مقام مسئول همچنین یادآور شد: شناساندن مفاخر و مشاهیر هر منطقه و دیار و استان یک ضرورت بدیهی و انکارناپذیر است، چرا که انسان‌ها الگوها و اسوه‌هایی دارند و گرایش تمامی انسان‌ها به سمت و سوی افرادی است که بتوانند در جامعه و منطقه خود اثرگذاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه هر جامعه‌ای باید به طور مناسب به این امر بپردازد، اضافه کرد: این امر از یک سو سبب تقویت ارزش‌های توحیدی و الهی و انسانی می‌شود و از سوی دیگر باعث همدلی و هم‌گرایی می‌شود.

عسکری‌زاده همچنین در ادامه عنوان کرد: اداره کل ثبت احوال استان هرمزگان به منظور ارج نهادن به مقام شامخ مفاخر استان و معرفی این ذخایر فرهنگی به عنوان الگویی تاثیرگذار به مردم اقدام به جمع‌آوری مجموعه‌ای تحت عنوان گنجینه اسناد هویتی مفاخر کرده است.

به گفته وی، در این راستا پس از شناسایی مفاخر و بزرگان و رونمایی از اسناد هویتی آنها، اسناد را چون گوهری برای انتقال به آیندگان به گنجینه انتقال داده می‌شود.

مدیر‌کل ثبت احوال استان هرمزگان در پایان یادآور شد: این اداره همزمان با هفته ثبت احوال و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اقدام به برگزاری نمایشگاه گنجینه اسناد هویتی در محل موزه مردمی خلیج فارس کرده است و مردم می‌توانند تا پایان دی ماه جهت بازدید مراجعه کنند.

انتهای پیام/88001/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول