اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

تحول در ثبت احوال احساس می‌شود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: تحول در این سازمان احساس می‌شود.

تحول در ثبت احوال احساس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در دیدار با مسئولان ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه عنوان پاسداران مرزهای هویتی تعبیر به جا و زیبا برای کارکنان سازمان ثبت احوال است این سازمان را سازمانی مهم و اثربخش برشمرد و اظهار داشت: ثبت احوال با ارائه آمارهای بروز و دقیق نقش کلیدی را در برنامه‌ریزی‌‎های کلان کشور ایفا می‌کند و هیچ دستگاهی نمی‌تواند بدون در دست داشتن آمار و اطلاعات در زمینه‌های مختلف برنامه‌ریزی کند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مهم‌ترین عامل تن ندادن جوان‌ها به ازدواج بحث اشتغال است و خطرناک‌ترین پدیده‌ای که در بحث اشتغال شکل گرفته رابطه «علم با میز» است که هر کسی که به دانشگاه می‌رود انتظار پشت میز نشینی دارد و جز این به کاری تن نمی‌دهد و هر کاری را لایق خود نمی‌داند.

نعیم‌آبادی همچنین ثبت احوال را نبض تپنده جامعه برشمرد و افزود: ترویج اخلاق و دینداری در جامعه در هر حوزه‌ای کارساز است اگر مردم پایبند به اخلاق اسلامی باشند هرگز دچار لغزش نمی‌شوند.

وی اذعان داشت: طرح صدور کارت هوشمند ملی از اقدامات بسیار مهم و اساسی مجموعه ثبت احوال است و بدون شک اجرای این طرح مهم و ملی نقش بسیار مهم و اساسی در بهبود روش‌های خدمت رسانی به مردم و ارتقای رضایت مندی آنان خواهد داشت.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در ادامه صدور شناسنامه مکانیزه را نیز گامی مهم در حفظ و صیانت از هویت مردم دانست و اجرای این طرح‌ها را نشانه تحول در مجموعه ثبت احوال خواند.

وی با تأکید بر اهمیت آمارهای ازدواج و طلاق سازمان ثبت احوال، عنوان کرد: طلاق یک فاجعه انسانی برای زن و مرد است، آسیب‌های طلاق آنقدر کوبنده است که توجه چند جانبه‌تر و جدی‌تری را می‌طلبد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، همچنین بررسی عوامل ازدواج را نیز در کاهش طلاق ضروری دانست و افزود: ازدواج‌های بی پایه زود متلاشی می‌شود و ارتباطات نامناسب، ازدواج‌های بدون شناخت، عاقبتی نخواهد داشت.

امام جمعه بندرعباس در پایان ادارات ثبت احوال را یاوران ائمه جمعه برشمرد و عنوان کرد: بدون شک فعالیت‌ها و دستاوردهای امروز ثبت احوال نوین مرهون زحمات  کارکنان زحمتکش آن است که با همت والای خویش برای خدمت رسانی خالصانه به مردم شریف در سایه رهنمودهای عالمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی خدمت می‌کنند.

انتهای پیام/88001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول