اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خواستار بررسی شد

احداث پایانه صادراتی مواد معدنی در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: احداث پایانه صادراتی مواد معدنی در استان نیازمند بررسی و کارشناسی سازمان بنادر و دریانوردی است.

احداث پایانه صادراتی مواد معدنی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جاسم جادری عصر امروز در جمع اعضای کارگروه صادرات غیرنفتی با بیان اینکه به دلیل محاصره اقتصادی، کشور مجبور است بیش از پیش به سمت توسعه صادرات غیرنفتی برود، اظهار داشت: به نظر می‌آید در حال حاضر عدم ثبات سیاست‌ها قوانین و دستورالعمل‌های تجاری از مهم‌ترین مشکلات در حوزه توسعه صادرات غیرنفتی باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد بازار محصولات صادراتی ایران در کشورهای چین، عراق، امارات، افغانستان و هند خلاصه می‌شود، ادامه داد: باید نگاه فعالان عرصه صادرات به توسعه بازارهای جدید متمرکز شود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: طی نشست اخیر، مصوب شده است که سازمان بنادر و دریانوردی نشستی را با هدف بررسی امکان تخفیف در عوارض و تعرفه بندری کالاهای صادراتی برگزار کند و تصمیمات لازم را با هدف تسهیل صادرات بگیرد.

جادری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح احداث سایت نمایشگاهی هرمزگان، افزود: به طراحان این پروژه پیشنهاد می‌شود که مشارکت بخش خصوصی را در احداث آن ببینند چرا که معتقدیم اینگونه پروژه‌ها بدون مشارکت بخش خصوصی به نتیجه مد نظر نزدیک نمی‌شود.

وی یادآور شد: احداث پایانه معدنی نیز نیازمند کار کارشناسی توسط سازمان بنادر و دریانوردی است.

استاندار هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود به افزایش صادرات محصولات کشاورزی از استان تأکید کرد و ابراز داشت: تصریح در الحاق و کاربردی شدن اراضی دو هزار و 400 هکتاری بندر شهید رجایی مورد تاکید و حمایت استانداری است.

انتهای پیام/88001/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول