اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت است

استاندار هرمزگان گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت است.

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جاسم جادری عصر امروز در مراسمی به مناسبت برگزاری جشنواره هفته پژوهش، اظهار داشت: اگر گفته می‌شود جایگاه پژوهش در هرمزگان مطلوب نیست، راه‌حل آن حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است که مدیریت عالی استان از این امر برای ارتقا جایگاه پژوهش در هرمزگان حمایت همه جانبه خواهد کرد.

وی افزود: تحقق هدف تولید و توسعه علمی برای ارتقا جایگاه علمی، کسب ثروت و توسعه رفاه عمومی در گرو مطالعه و پژوهش است و این مهم باید در متن نظام برنامه ریزی توسعه استان باشد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: استان هرمزگان به عنوان یکی از استان‌های استراتژیک کشور سرشار از منابع، امکانات و نیروی انسانی است که قرار گرفتن این ظرفیت‌ها در بستر علمی و پژوهشی می‌تواند به توسعه همه جانبه استان و رشد شاخص‌های توسعه کمک شایانی کنند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با بیان اهداف هفته پژوهش یادآور شد: فراهم نمودن بستر حضور پژوهشگران، حمایت جدی از فعالان این بخش، توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش در همه مراکز علمی و آموزشی، توجه بنیادی به امر پژوهش در مدارس، قرار گرفتن تولید بر مبنای پژوهش و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان برای ارتقا جایگاه علمی پژوهشی از جمله اهداف هفته پژوهش بود که محور برنامه‌های این جشنواره را شامل می‌شد.

جادری با تأکید بر اینکه برای تحقق جایگاه پژوهش در استان باید از این راهکارها حداکثر استفاده و بهره‌وری را داشته باشیم تاکید کرد: نباید از این ظرفیت‌ها به سادگی گذشت چرا که غفلت از این مهم استان را به جایگاه شایسته آن نخواهد رساند.

استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه پژوهش باید از حاشیه به متن اصلی فعالیت‌های همه دستگاه‌های اجرایی آورده شود، خاطر نشان کرد: اولویت دهی به امر پژوهش و محور قرار دادن همه فعالیت‌ها براساس نگرش علمی پژوهشی از جمله سیاست‌های دولت تدبیر و امید است چرا که رئیس جمهور خود به عنوان یک پژوهشگر توجه فوق‌العاده‌ای به استفاده از این ظرفیت عظیم در مسیر توسعه کشور دارد.

انتهای پیام/88007/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول