اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دیلم:

ثبت ‌احوال منبع اطلاعاتی مهم در برنامه‌ریزی‎های بلندمدت است

فرماندار شهرستان دیلم گفت: اساس و پایه برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت، آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی ثبت‌ احوال بوده که به عنوان یک منبع اطلاعاتی مهم شناخته می‌شود.

ثبت ‌احوال منبع اطلاعاتی مهم در برنامه‌ریزی‎های بلندمدت است

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، اسماعیل کاظمی صبح امروز در نشست وقایع حیاتی در دیلم با اشاره به اهمیت ثبت به موقع وقایع حیاتی و اعلام وقایع و نیز بهنگام‌سازی آمار و اطلاعات جمعیتی، خواستار افزایش تعامل و همکاری همه‌جانبه اعضای شورای هماهنگی ثبت به موقع وقایع حیاتی با اداره ثبت ‌احوال شهرستان شد.

کاظمی ادامه داد: تحولات صورت گرفته در وظایف سازمان ثبت ‌احوال، ‌از ثبت وقایع حیاتی گرفته تا تولید و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی و در سال‌های اخیر با تامین زیرساخت‌ها برای ایجاد دولت الکترونیک،‌ نشان از ضرورت حضور این اداره در عرصه‌های اجتماعی و توسعه کشور دارد.

وی افزود: فعالیت بیش از پیش دهیاران روستاهای تابعه و اعضای شبکه اعلام شهرستان در همکاری و اعلام به موقع وقایع حیاتی امری ضروری است.

فرماندار دیلم تصریح کرد: امروزه اساس و پایه تمامی برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت، آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی ثبت ‌احوال است که به عنوان یک منبع اطلاعاتی مهم و اساسی است.

کاظمی اضافه کرد: ثبت به موقع وقایع حیاتی چهارگانه و دیگر موارد عامل مهمی در دستیابی به آمار و اطلاعات دقیق جمعیتی است که در برنامه‌ریزی‌های کشور موثر است.

وی با اشاره به ضرورت رعایت ثبت در موعد قانونی مرگ و میرها تصریح کرد: لازم است اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپ خانه‌های موجود در شهرستان بخواهد تا یک نسخه از اعلامیه‌های ترحیم را به اداره ثبت ‌احوال ارسال کنند.

فرماندار دیلم با اشاره به نقش دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی در روستاها افزود: دهیاران و شوراهای اسلامی باید مشکلات مردم را شناسایی و به مسئولان منعکس کرده و تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول