اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال لنده:

حفظ هویت تاریخی یک ملت در گرو توجه به جایگاه ثبت احوال است

رئیس اداره ثبت احوال لنده با اشاره به اهمیت و جایگاه ثبت احوال گفت: حفظ هویت تاریخی یک ملت در گرو توجه به جایگاه ثبت احوال است.

حفظ هویت تاریخی یک ملت در گرو توجه به جایگاه ثبت احوال است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، علی عباس فضیلت‌خواه در حاشیه مراسم تجدید عهد و میثاق کارمندان اداره ثبت احوال شهرستان لنده با شهدا گفت: شهدا و آرمان‌های جاودان آن‌ها چراغ راه و مسیر هدایت جمهوری اسلامی ایران را مشخص کرده است.

وی افزود: در آستانه نهم دی‌ماه و سالروز بصیرت و ولایتمداری ملت ایران هستیم که این حماسه برگرفته از راه و منش شهدا در طول تاریخ انقلاب اسلامی است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان لنده گفت: حضور کارکنان ثبت احوال در این مکان مقدس صرفاً جهت تکریم مقام شامخ شهدا و تجدید بیعت با آرمان‌های آنان است.

فضیلت‌خواه تصریح کرد: مراسم تجدید عهد و میثاق شهدا تنها با این هدف انجام شده و همه باید بدانند که صیانت از جایگاه شهدا باید در رأس امور قرار گیرد.

وی افزود: اگر جایگاه شهدا حفظ شود همه ما شیرینی شهادت را می‌چشیم و احساس می‌کنیم و ما باید به وصیت‌های شهدا عمل کنیم و وحدت کلمه داشته باشیم.

فضیلت‌خواه در ادامه به هفته ثبت احوال اشاره کرد و گفت: ثبت احوال سند و شناسنامه و هویت اصلی سرزمین و یک ملت را با خود به یادگار داشته و بدون هویت هیچ انسانی بر روی این کره خاکی جایگاهی نخواهد داشت.

وی افزود: اهمیت ثبت احوال تنها برای ثبت ازدواج و طلاق و شناسنامه نیست بلکه تاریخ یک ملت را می‌توان بر اساس اسناد و مدارک معتبر ثبت احوال تشریح و تبیین کرد و این می‌طلبد زیرساخت‌های لازم در خصوص توجه ویژه مردم به اهمیت این اداره مهیا و تبلیغات لازم در این خصوص انجام شود.

رئیس اداره ثبت احوال لنده به جایگاه آمار و اطلاعات در برنامه‌ریزی اشاره کرد و گفت: برای برنامه‌ریزی درست وجود آمار دقیق و اطلاع از میزان موالید و جمعیت لازم است که در این خصوص اهمیت و جایگاه ثبت احوال خود را بیش از پیش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/82013/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول