اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان‌شرقی:

تجهیز ثبت احوال به سیستم الکترونیکی ثبت نیازمند اعتبار دولتی است

مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان‌ شرقی گفت: مجهز شدن ثبت احوال به سیستم الکترونیکی ثبت نیازمند حمایت اعتبار دولتی است.

تجهیز ثبت احوال به سیستم الکترونیکی ثبت نیازمند اعتبار دولتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی جعفری‌آذر بعد از ظهر امروز در نشست مدیران ثبت احوال با استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: ثبت احوال دو ویژگی خاص دارد، ثبت احوال اسرارخانه اسرار مردم است و دومین ویژگی امانت‌داری کارکنان است که این وظیفه را به شایستگی انجام می‌دهند. 

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد اداره ثبت احوال پرداخت و گفت: طبق آخرین سرشماری انجام شده، استان آذربایجان‌شرقی از نظر تعداد جمعیت ششمین استان کشور است.

مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان‌شرقی افزود: از حیث نرخ ولادت در رتبه 19 کشوری قرار داریم که این میزان از میانگین کشوری پایین‌تر بوده و از نظر فوت نیز پنجمین استان کشور هستیم.

وی، در خصوص آمار ازدواج با اشاره به اینکه نرخ آمار ازدواج در استان بالاتر از میانگین کشوری است، اظهار کرد: این استان از نظر ثبت ازدواج سیزدهمین استان در کشور است همچنین نرخ طلاق در استان نیز نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته به طوریکه هر سال به ازای هر شش ازدواج یک طلاق صورت می‌گیرد.

جعفری‌آذر با بیان اینکه اداره ثبت احوال با ثبت وقایع حیاتی با 12 اداره در ارتباط است، تصریح کرد: ثبت احوال استان در بحث ارائه گزارشات تحولات حیاتی عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته با 99،8 درصدی وقایع حیاتی رتبه برتر را در کشور کسب کند.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن اداره ثبت احوال گفت: این امر موجب بهبود کارهای اجرایی شد، به طوریکه از حیث تعداد سند سومین استان در کشور هستیم.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی یادآور شد: سوم خرداد ماه سال‌جاری سیستم ثبت احوال استان مجهز به نرم‌افزارهای الکترونیکی برای ثبت وقایع حیاتی شد که یکی از ویژگی‌های مهم این سیستم، بهبود کارها و مقابله با متخلفان اسناد است.

وی افزود: با وجود این سیستم اسناد مربوط به استان آذربایجان‌شرقی در سراسر کشور قابل ارائه خدمات است که با وجود این امر مهم‌ترین زیرساخت ثبت احوال تحقق پیدا کرد.

جعفری‌آذر، مکانیزه شدن صدور شناسنامه را از پروژه‌های اداره ثبت احوال در راستای تسهیل ارائه خدمات عنوان و تصریح کرد: با وجود این سیستم می‌توان با وارد کردن شماره ملی افراد را در فضای مجازی شناسایی کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه انجام این طرح به دلیل افزایش هزینه‌ها به کندی پیش می‌رود و نیازمند حمایت مالی است.

مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان‌شرقی صدور کارت ملی هوشمند را از دیگر اقدامات مهم سازمان ثبت احوال عنوان و اظهار کرد: نزدیک به 400 هزار سند راکد در آذربایجان‌شرقی موجود بود که به صورت سیستمی ثبت احوال استان امکان ارائه خدمت به این اسناد را هم در داخل و هم در خارج از کشور مسدود کرده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات ملی تامین نشده است، گفت: در خصوص طرح کارت ملی هوشمند به 194 ایستگاه برای جمع‌آوری اطلاعات اولیه در استان نیاز داریم که تاکنون فقط یک ایستگاه دایر شده است.

جعفری‌آذر در ادامه برگزاری همایش فرهنگی "نام گزینی" را از اقدامات این اداره در راستای صیانت از نام‌های ایرانی اسلامی نام برد و افزود: عمده وظیفه اداره ثبت احوال، تولید اطلاعات برای نظام برنامه‌ریزی کشور است و در این راستا نیز اداره ثبت احوال استان برای دومین بار در کشور مقام اول را به دست آورده است.

مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: برای سرعت‌دهی به خدمات 25 اداره در شهرستان‌ها و 12 نمایندگی در بخش‌ها دایر است. 

وی با بیان اینکه مجهز شدن ثبت احوال به سیستم الکترونیکی ثبت منجر شده تا هزینه‌های ثبت احوال هر سال 200 میلیون تومان افزایش یابد، تاکید کرد: برای اجرایی شدن چنین سیستمی در سازمان نیاز به اعتبارات دولتی است و باید حمایت‌های لازم در خصوص سیستم الکترونیکی ثبت احوال از سوی دولت صورت گیرد.

انتهای پیام/60001/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول