اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

سازمان ثبت احوال در تصمیم‌گیری‌های دولتمردان نقش بسزایی دارد

استاندار مرکزی گفت: سازمان ثبت احوال در تصمیم‌گیری‌های دولتمردان نقش بسزایی دارد.

سازمان ثبت احوال در تصمیم‌گیری‌های دولتمردان نقش بسزایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد حسین مقیمی بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از سند سجلی میرزا عبدالکریم خان قریب  پدر علم زمین شناسی ایران، اظهار داشت: اسناد سجلی مهم‌ترین سند هویتی یک فرد در جامعه است که نقش اساسی در برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان دارد و می‌تواند در اجرای دقیق و به موقع ثبت وقایع حیاتی و همچنین در پردازش اطلاعات و آمار موثر باشد.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب و با ورود سیستم مکانیزه به فعالیت‌های ثبت احوال روند رو به رشدی در این سازمان حاصل شد، تصریح کرد: تغییر در فرآیند ارایه خدمات و تبدیل خدمات سنتی و دستی به خدمات الکترونیکی نقطه عطفی در سازمان ثبت احوال کشور به شمار می‌رود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه ثبت احوال، مهم‌ترین دستگاه ثبت کننده وقایع حیاتی و احراز هویت افراد است، افزود: در زمان قبل از انقلاب به دلیل ثبت دستی وقایع حیاتی تنها درصد کمی از واقعه فوت ثبت می‌شد و این امر باعث ایجاد انواع مشکلات و سوء استفاده‌های خلاف قانون شده بود که با ورود سیستم‌های مکانیزه به ثبت احوال و تغییر روند ثبت، اکنون بیش از 98 درصد از وقایع حیاتی به صوت آنلاین و به روز در ثبت احوال ثبت می‌شود.

به گفته مقیمی؛ سازمان ثبت احوال کشور با استفاده از فناوری نوین و با اتکا به نیروهای انسانی متعهد و مدیران و کارکنان خدوم خود پس از انقلاب اسلامی منشا خدمات فراوانی اعم از صدور کارت ملی، صدور شناسنامه‌های مکانیزه، صدور کارت هوشمند ملی و... بوده است.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت جمعیت و توجه به مفهوم جمعیت و جمعیت شناسی بیان کرد: ثبت احوال به عنوان یک دستگاه حاکمیتی بسیار حیاتی، حائز اهمیت است و در زمره دستگاه‌هایی است که آمار و اطلاعاتش برای کشور حیاتی است.

مقیمی با بیان اینکه آمار و اطلاعات مبنای برنامه‌ریزی است و ثبت احوال  با جمع‌آوری و تنظیم  اطلاعات در برنامه‌ریزی‌های کلان جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند، ادامه داد: سازمان ثبت احوال با ارائه آمار صحیح برای تصمیم گیری‌های دولتمردان، در توسعه و پیشرفت روز افزون کشور نقش بسزایی دارد.

وی، پایه و اساس برنامه‌ریزی برای تمامی اقدامات سیاسی، اقتصادی فرهنگی و اجتماعی در کشور را توجه به آمار و اطلاعات جمعیتی جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: مبنای تصمیمات ریشه‌ای و کلیدی کشور بر اساس آمارهایی است که سازمان ثبت احوال در اختیار برنامه‌ریزان کشور قرار می‌دهد.

استاندار مرکزی ضمن قدردانی از تلاش بی‌شائبه زحمت‌کشان حوزه ثبت احوال که گام‌های مهمی در زمینه خدمات رسانی به مردم استان برداشته‌اند، گفت: موفقیت‌های حاصله در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور مرهون تلاش و کوشش شبانه‌روزی مجموعه همکاران ثبت احوال است.

مقیمی عنوان کرد: در صورتی که آمار و اطلاعات ثبت احوال به روز نباشد و با واقعیت فاصله داشته باشد، تصمیمات اخذ شده برنامه‌ریزان کشوری نیز با واقعیت‌ها مطابقت نداشته و هم‌خوان نخواهد بود.

در این مراسم از مشایخی رئیس ثبت احوال محلات، مهردوست معاون ثبت احوال اراک، سعیده محسنی کارشناس ثبت احوال دلیجان، خسروبیگی کارشناس حوزه ستادی، روح‌الله رضایی کارمند ثبت احوال دلیجان و ابطحی کارمند ثبت احوال اراک به عنوان کارمندان نمونه ثبت احوال استان تجلیل شد.

همچنین در این آیین از سند سجلی پدر علم زمین شناسی ایران میرزا عبدالکریم خان قریب  رونمایی شد.

انتهای پیام/87002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول