به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید محمدحسین مقیمی استاندار مرکزی از ساختمان در حال احداث ثبت احوال اراک، اظهار داشت: این پروژه هم اکنون از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی برخوردار است.
مهدی چقایی افزود: این ساختمان در سه طبقه و زیر زمین در حال احداث میباشد و مساحت هر طبقه دارای 450 متر مربع است.
وی خاطرنشان کرد: کار ساخت این ساختمان از سال 88 شروع شده و مقرر بوده است که این ساختمان و ساختمان منطقه یک و ساختمان ثبت احوال شهرستان زرندیه با اعتبار 12 میلیارد ریال ساخته شود که متاسفانه دلیل تاخیر در ساخت این است که مبلغ پیشبینی شده برای ساخت تنها یکی از ساختمانها هم کفایت نمیکند.
به گفته وی؛ در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان مرکزی مقرر شد سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای ایجاد ساختمان ثبت احوال شهرستان اراک، سه میلیارد ریال برای ساختمان منطقه یک ثبت احوال شهرستان اراک و سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای صدور کارت هوشمند در استان مرکزی اختصاص یابد.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی همچنین با بیان اینکه ثبت وقایع چهارگانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق، صدور اسناد هویتی ایرانیان، جمعآوری اطلاعات و آمار جمعیتی از جمله وظایف ثبت احوال است، تصریح کرد: در راستای صدور اسناد هویتی ایرانیان از 120 میلیون سند صادر شده در کشور 3 میلیون و 500 هزار سند در استان مرکزی صادر شده است.
چقایی، یکی از شاخصهای مهم توسعه یافتگی را پوشش کامل وقایع چهارگانه عنوان کرد و بیان داشت: در ثبت احوال استان مرکزی تلاش شده است با ایجاد نمایندگیهای ثبت احوال در بیمارستانها و آرامستان اطلاعات کاملاً به روز در اختیار مسئولین قرار گیرد.
وی با اشاره به ایجاد پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال استان بیان کرد: هم اکنون 120 دستگاه از اطلاعات این پایگاه بهرهمند هستند و 20 دستگاه استان از اطلاعات به روز این پایگاه به صورت آنلاین استفاده میکند و این پایگاه امکان ارائه 50 نوع گزارش متناسب با درخواست هر دستگاه را دارد.
به گفته چقایی؛ ثبت احوال پس از انقلاب علاوه بر وظایف ثبت وقایع چهارگانه، صدور اسناد هویتی ایرانیان، جمعآوری اطلاعات و آمار جمعیتی برنامهها و طرحهای ویژهای اعم از صدور شناسنامه جمهوری اسلامی، صدور کد ملی و کارت ملی، صدور شناسنامه مکانیزه ، صدور کارت هوشمند ملی را نیز اجرا کرده است.
انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001