اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس:

مردم با کسانی که با ولایت زاویه داشتند تعارفی ندارند

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: مردم با کسانی که کوچک‌ترین زاویه‌ای نسبت به ولایت فقیه ارزش‌های اسلامی و انقلابی پیدا کنند، تعارفی ندارند.

مردم با کسانی که با ولایت زاویه داشتند تعارفی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد عصر امروز در مراسم سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و با بزرگداشت سالروز نهم دی اظهار داشت: حرکت و قیام مردم در 9 دی بسیار عظیم و قابل تحسین است و باید به روش‌های مختلف آنرا ارج گذاشته و ترویج کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: این حرکت نشان داد مردم با کسانی که کوچک‌ترین زاویه‌ای نسبت به ولایت فقیه ارزش‌های اسلامی و انقلابی پیدا کنند، تعارفی ندارند.

وی با بیان اینکه بصیرت به معنای تشخیص عکس‌العمل، واکنش و اقدام صحیح در شرایط مختلف است، گفت: مردم ما با کسی عقد اخوت نبسته‌اند و در مکتب عاشورا و شهدا یاد گرفته‌اند که چگونه باید از ارزش‌های خود دفاع کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در زمان حیات نبی اکرم (ص) حرکت‌های نادرستی توسط خواص انجام شد و موجب پدیدار شدن انحرافاتی شد که تا امروز وجود دارند؛ برخی فرقه‌ها و رفتارها ادامه این انحرافات خواص است.

موسوی‌نژاد ابراز داشت: در هر شهر، محله و یا مسجدی هر شخصی که محل اثر باشد و مردم از او حرف‌شنوی داشته باشند جزو خواص محسوب می‌شوند و در شرایط مختلف باید به وظایف خود عمل کنند.

رهبر معظم انقلاب بهترین تصمیمات را اتخاذ کردند

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: عملکرد نادرست خواص فقط نباید موجب از بین رفتن کامل دین و یا به شهادت رسیدن امام یا رهبر شود بلکه همین که ولی فقیه در میدان تنها بماند، نشان از رفتارهای ناصحیح خواص جامعه است.

این مسئول با بیان اینکه وقتی خواص به وظایف و نقش خود عمل نکنند، رهبر و امام نیز نمی‌تواند تصمیمات واقعی بگیرد، اذعان داشت: یکی از ماموریت‌های امامان تشکیل حکومت است ولی حضرت امیرالمومنین (ع) به‌دلیل عملکرد نادرست خواص زمان نتوانست تشکیل حکومت دهد و اگر حکومتی هم تشکیل می‌شد به سرانجام درستی نمی‌رسید.

موسوی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال 88 فضای جامعه و عملکرد خواص کشور ما به گونه‌ای بود که رهبر معظم انقلاب نتوانستند تصمیمی غیر از تصمیمات فعلی، اتخاذ کنند.

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور اذعان داشت: محاکمه نشدن سران فتنه نشان از بی‌عدالتی حکومت نیست بلکه فضای موجود، مهیای اقدام دیگری غیر از تصمیمات اتخاذ شده، نبود.

این مسئول اضافه کرد: اگر هر حرکتی غیر از این اقدامات توسط رهبری صورت می‌گرفت منجر به براندازی نظام و پایمال شدن خون شهدا می‌شد.

بصیرت‌افزایی توسط مقام معظم رهبری انجام شد

موسوی‌نژاد با بیان اینکه در زمان پیامبر اکرم (ص) نیز تصمیماتی بر اساس مصالح حکومت گرفته می‌شد، گفت: معمولا مصلحت‌های مهم و بزرگ‌تری موجب می‌شد تا پیامبر (ص) در برابر برخی تعرضات و اقدامات سکوت کنند و از قدرت وحیانی و اتصال الهی خود استفاده نکنند.

نماینده مردم دشتستان در خانه ملت تاکید کرد: در راهپیمایی 25 خرداد سال 88 افراد زیادی که برای آنها شک و ابهاماتی ایجاد شده بود حضور داشتند ولی تصمیمات و اقدامات مقام معظم رهبری موجب شد تا این افراد در راهپیمایی‌های بعدی فتنه‌گران حضور پیدا نکنند.

این نماینده مجلس نهم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به جای زندانی و محاکمه کردن سران فتنه که موجب شعله‌ور شدن بحران‌ها می‌شد شروع به بصیرت‌افزایی کردند که مسائل برای عده زیادی روشن شد و در تحرکات بعدی فتنه‌گران مشارکت نکردند.

وی با اشاره به اینکه در فتنه 88 افرادی از داخل حضور داشتند که حمایت‌های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را پشت سر خود داشتند، گفت: متاسفانه در این فتنه ابهامات و تحرکاتی توسط برخی افراد که از مسئولان سابق نظام بودند برای رسیدن به منافع و مطامع شخصی مطرح شد که نظام و انقلاب را با چالش مواجه کرد.

در فتنه 88 هزینه زیادی به کشور تحمیل شد

موسوی‌نژاد ابراز داشت: مسئولین و خواصی نیز سکوت کرده و به ندای "این عمار" های رهبری پاسخ نگفتند تا مبادا حرمت ریش‌سفیدی و آبروی آنها به خطر بیفتد در صورتی که آبروی خواص باید برای حفظ انقلاب و اسلام هزینه شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه 9 دی حادثه عظیمی بود تصریح کرد: 9 دی شعار و رویکرد سیاسی و قبیله‌ای نیست بلکه همه مردم بابصیرت برای دفاع از انقلاب و دین خواهی مطالبی را فهمیدند و به صورت خودجوش به میدان آمدند.

نماینده مردم دشتستان در خانه ملت افزود: اگر تدابیر ولایت امر و بصیرت‌بخشی‌های ایشان نبود هرگز 9 دی خلق نمی‌شد؛ غلو نیست اگر بگوییم این تدبیرها، تدبیری الهی و الهام گرفته از سوی حضرت بقیه الله (عج) و خداوند متعال بود.

وی بابیان اینکه سران فتنه همان کسانی بودند که بعضا در جنگ تحمیلی مردم را برای حضور در جبهه دعوت می‌کردند، گفت: این افراد حاضر شدند به خاطر پست ریاست جمهوری چهار ساله روی همه ارزش‌ها پا بگذارند و اکنون باید از آنها پرسید آیا خون 250 هزار جوان شهید از چهار سال ریاست جمهوری شما کم‌ارزش‌تر است؟

موسوی‌نژاد اظهار داشت: البته مردم ما بر اساس دعوت این افراد به جبهه نرفتند؛ بلکه بر اساس تشخیص و برای عمل به تکلیف و لبیک به ندای ولایت در میدان‌های نبرد حاضر شدند.

وی تأکید کرد: در فتنه 88 هزینه‌های زیادی به کشور، نظام و انقلاب تحمیل شد و حرکت عظیمی نیز توسط مردم در 9 دی خلق شد که نباید هرگز آن را فراموش کنیم و در انتقال آن به نسل‌های آینده باید تلاش کنیم.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس گفت: آینده نیز در جریان‌ها و تصمیمات متعدد ممکن است اتفاقات مشابه و فتنه‌های دیگری رخ دهد که نیاز به هوشیاری و بصیرت‌افزایی آحاد جامعه دارد.

انتهای پیام/2452/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول