اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان:

خلق حماسه 9 دی بخشی از کارنامه عملی یک مومن است

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: خلق حماسه 9 دی بخشی از کارنامه عملی یک مومن است.

خلق حماسه 9 دی بخشی از کارنامه عملی یک مومن است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام حسن دارابی امشب در برنامه میعاد شبانه شبکه سبز گلستان، اظهار داشت: ما در شناخت پیامبران الهی باید شناختمان از شناسنامه‎ای بالاتر ببریم و عمیق‎تر کنیم.

وی ادامه داد: در رابطه با پیامبر اعظم اسلام تقریبا همه می‎دانند که از دامن مادری پاک و پدری نورانی پا به این عرصه هستی نهاده است.

دارابی اضافه کرد: در بخش مدت عمر مبارک ایشان قبل از رسالت که در چهل سالگی مبعوث شدند تحت تربیت پروردگار بوده‎اند و آن صفتی که قبل از پیامبری به امین بودن و امانت‎‎داری مشهور بودند نشان می‎داد ایشان آماده دریافت یک پیام بزرگ الهی که این پیام الهی پیام نورانی قرآن که خاتم کتب است بوده‎اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‎کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خاطرنشان کرد: در عصر حاضر ما دانشجویان مکتب رسول اکرم اسلام هستیم که باید در پایان‎نامه‎ای که محضر آخرین حجت خدا امام عصر(عج) تقدیم کنیم یک کارنامه عملی و میدانی خوب داشته باشیم.

دارابی با اشاره به حضور باشکوه مردم در بزرگداشت حماسه 9 دی اذعان داشت: حضور مردم در این روز یک مرتبه از کارهای بزرگ و بسیار ارزشمندی است که در پایان‎نامه عملی خود در محضر امام عصر(عج) باید ارائه دهیم.

وی با اشاره به حضور مردم استان گلستان در روز هشتم در ماه سال 1388 در میدان برای زدودن فتنه از جامعه، ابراز داشت: حضور مردم استان گلستان در روز هشتم دی‎ماه سال 1388 در میدان نشان می‎دهد مردم معرفت نسبی لازم را پیدا کرده‎اند و با حضور یک روز قبل از تمام نقاط کشور در میدان نسخه فتنه را به طور کامل در هم پیچیدند که این نشان از بصیرت، زمان‎شناسی، ولایتمداری و هوشیاری مردم استان گلستان دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‎کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به خوش‎خلقی پیامبر اکرم(ص) افزود: یکی از ویژگی‎های شخصیتی که از کودکی همراه پیامبر اسلام بوده است ویژگی بارز خوش‎خلقی پیامبر اکرم بوده است که ایشان در تمام مراحل زندگی خوشرو و خوش‌خلق بوده‎اند که ویژگی یک انسان مومن و ادامه دهنده راه پیامبر اسلام است.

دارابی بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) یک بعد جسمی و دنیوی داشته و یک بخش دیگری نیز روح بلندی بود که خدا به وی داد که می‎توانست هرچیزی را در عالم در تسخیر خودش در بیاورد اما با تمام این تفاسیر انسانی بود که متعهد به اخلاق کتاب خدا بوده است.

وی ادامه داد: این دنیا محل گذر و عبور است که قرار اصلی باید در جای دیگری اتفاق بیافتد؛ این دنیا برای تمام موجوداتی که خدا خلق کرده است، حتی برای پیامبر اکرم دنیای فانی و گذرا است و این دنیا محلی برای برداشتن توشه‎ای برای آخرت است.

دارابی با اشاره به روایتی تأکید کرد: انسان در دنیا تلاش می‎کند و به زندگی می‎پردازد و اندوخته مالی را جمع‎آوری می‎کند اما در آخرت ملاک، عمل انسان است و آخرت فضای دیگری است که ارزش کار و زندگی انسان با عملی که در دنیا انجام داده‎ سنجیده می‎شود.

وی در پایان ابراز داشت: دنیا در حالی که دنیای مادی و محل گذر است اما محلی است که می‎توان از آن استفاده معنوی کرد تا در کنار اندوخته مادی و مالی که جمع می‎کنیم نگاهی هم به آخرت داشته باشیم تا اندوخته و ذخیره معنوی نیز برای آخرت خود داشته باشیم.

انتهای پیام/83004/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول