اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مردم کرمان در سوگ پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی (ع)

استان کرمان همزمان با 28 صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و امام حسن مجتبی (ع) غرق در عزا و ماتم بود.

مردم کرمان در سوگ پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، استان کرمان همزمان با 28 صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت محمد (ص) و امام حسن مجتبی (ع) غرق در عزا و ماتم بود.

مردم استان از صبح امروز با حضور در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و بقعه‌های متبرکه زیارت از راه دور پیامبر اکرم را قرائت کردند و در سوگ رحلت پیغمبر اکرم و کریم اهل بیت (ع) اشک ماتم ریختند.

همزمان با 28 صفر در سالروز رحلت نبی‌مکرم اسلام و امام حسن مجتبی (ع) عزاداران حسینی در قالب هیئت رزمندگان و جمع کثیری از مردم عاشق و دلداده ولایت شهرستان کوهبنان نیز ضمن حضور در امامزاده سلیمانشاه و در جوار قبور مطهر شهیدان هشت سال دفاع مقدس و عزاداری تجمعی، زیارت از راه دور پیامبر اسلام (ص) را قرائت کردند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا غیاثی، استاد حوزه علمیه قم در این آیین به گوشه‌ای از زندگی نبی مکرم اسلام اشاره کرد و گفت: پیامبر (ص) فرمودند، من فرزند دو ذبیح هستم که منظور ایشان از ذبیح اول پدر بزرگوارشان حضرت اباعبدالله و ذبیح دوم جد اعلای ایشان حضرت اسماعیل است.

غیاثی ابراز داشت: حضرت عبدالمطلب فرزنددار نمی‌شد در درگاه خداوند نذر کرد که اگر خداوند 10 پسر به ایشان بدهد، طبق سنت عرب یکی از آنها را قربانی کند، لذا پس از اینکه حاجتش برآورده شد باید به وظیفه خود عمل می‌کرد، اما مردم مکه مانع این کار شدند و گفتند در عرب شرط است که یک انسان در مقابل 10 شتر قربانی شود، لذا همان‌طور که اسماعیل از قربانگاه به سلامت رد شد، عبدالله پدر پیامبر هم به سلامت مرحله قربانی شدن در راه خدا را سپری کرد.

وی به روایت دیگری از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و متذکر شد: ایشان می‌فرمایند، «من دعای مستجاب شده، پدرم ابراهیم هستم، بنابراین چند آیه در قرآن داریم که مخصوص مناجات حضرت ابراهیم و اسماعیل در هنگام ساخت خانه خدا است.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: در قرآن و در سوره بقره داریم که حضرت ابراهیم و اسماعیل در هنگام ساخت خانه خدا زمزمه می‌کردند که خدایا این کار را از ما بپذیر و ما دو نفر را تسلیم محض خود قرار ده مناسک را به ما نشان بده، فرزندان ما را امتی تسلیم خود قرار ده و از میان ذریه ما پیامبری را انتخاب کن، اینجا است که پیامبر خدا خود را از ذریه حضرت ابراهیم می‌داند در حالی که پس از چندین سال دعای این پیامبر اولوالعزم محقق شد.

وی به سالروز شهادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و افزود: این بزرگوار  در لحظه آخر عمر وصیت‌نامه‌ای دارند و فرمودند، «بکوشید ظرف علم و دانش باشید، لذا بر ما است که به عنوان رهرو راه این بزرگوار و به فرموده نبی مکرم اسلام از لحظه تولد تا لحظه مرگ از فراگیری علوم مختلف غفلت نورزیم و فرصت‌ها را برای کسب دانش صرف کنیم تا زمینه هدایت و رستگاری ما فراهم شود.

انتهای پیام/80012/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول