اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان خبر داد

برگزاری مراسم عزاداری آخر صفر در امامزاده سلیمان‌شاه کوهبنان

فرماندار کوهبنان گفت: مردم کوهبنان در روز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت کریم اهل بیت در حرم مطهر امامزاده سلیمان‌شاه و در جوار قبور مطهر شهیدان به عزاداری می‌پردازند.

برگزاری مراسم عزاداری آخر صفر در امامزاده سلیمان‌شاه کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی پیش از ظهر امروز در نشست مسئولان و مداحان هیئت‌های مذهبی این شهرستان اظهار داشت: مردم ایران اسلامی که خود را عاشق و دلداده اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه سرور و سالار شهیدان می‌دانند، طی دو ماه با برگزاری برنامه‌ها و محافل روضه‌خوانی، عزاداری و زیارت عاشورا در رسای سرور و سالار شهیدان و شهیدان دشت کربلا اشک ماتم ریختند.

وی گفت: یکی از راه‌های زنده نگه‌داشتن و گسترش شعائر اسلامی برپایی مجالس و محافل مذهبی است که در این راستا با توجه به حاکم بودن بعد مذهبی و معنوی بر شهرستان کوهبنان شاهد مجالسی باشکوه و باعظمت در طول این ایام بودیم.

متقی تصریح کرد: طبق روال سال‌های گذشته مردم بام فرهنگی استان کرمان در روز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و سالروز شهادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در حرم مطهر امامزاده سلیمان‌شاه و در جوار قبور مطهر شهیدان به عزاداری و نوحه‌سرایی می‌پردازند.

فرماندار کوهبنان ابراز داشت: مراسم عزاداری و روضه‌خوانی به همت اداره اوقاف، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج، دفتر امام جمعه و هیئت رزمندگان اسلام از ساعت 9 صبح با حرکت دسته‌جات عزاداری از میدان شهدا به سمت امامزاده سلیمان‌شاه انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه کوهبنان مسیر ولایت و گذرگاه علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) است، با حضور هیئت‌های مذهبی و بسیجیان شهرستان مراسم عزاداری در شأن و منزلت ایشان در روز آخر ماه صفر در جوار قبور مطهر شهیدان برگزار می‌شود.

اکبر کردی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کوهبنان در این نشست گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم با همکاری سایر هیئت‌های مذهبی و عزاداری مراسم عزاداری تجمعی در جوار قبور مطهر شهیدان برگزار و مردم بهره کافی را از این مراسم ببرند.

وی بر حضور گسترده بسیجیان در مراسم 9 دی تأکید کرد و گفت: طی 34 سال گذشته بسیجیان همواره مطیع اوامر و منویات مقام معظم رهبری بوده‌اند و شرکت در این برنامه‌ها را وظیفه شرعی خود می‌دانند.

رضا مطیع‌دولت مدیر اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان از برگزاری نمایشگاه وقف، برگزاری نخستین سوگواری تعزیه‌خوانی در شهرستان با حضور گروه‌های تعزیه‌خوانی شهرستان‌ها و مناطق شمالی استان کرمان، برگزاری مراسم روضه‌خوانی در حرم مطهر امامزاده سلیمان‌شاه و مساجد شهرستان به عنوان مهمترین برنامه‌های هفته وقف خبر داد.

انتهای پیام/80012/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول