اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف بهمئی مطرح کرد

اختصاص 86 میلیون تومان به مساجد و امامزاده‌های بهمئی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی از وجود 25 امامزاده در شهرستان خبر داد و گفت: در سال جاری 86 میلیون تومان بودجه به مساجد و امامزاده‌های این شهرستان اختصاص یافت.

اختصاص 86 میلیون تومان به مساجد و امامزاده‌های بهمئی

عبدالمحمد نمازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان این‌که نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی از آبان‌ماه امسال کار خود را رسما آغاز کرد، گفت: این اداره بر اساس ماموریت سازمان برنامه‌هایی را به مرحله اجرا می‌گذارد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان بهمئی ساخت و ساز، تعمیر، عمران و آبادانی امامزاده‌ها، بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌ها و انجام برخی فعالیت‌های دینی از جمله طرح حفظ قرآن و همچنین تبدیل امامزاده‌ها و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از برنامه‌های اداره اوقاف است.

نمازی در ادامه به تعداد بقاع متبرکه و مسجد در شهرستان بهمئی اشاره و اذعان کرد: در حال حاضر در این شهرستان قریب به 25 امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد و حدود 86 مسجد و حسینیه در زمینه‌های دینی و فرهنگی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در شهرستان بهمئی 60 درصد مساجد در سطح روستاها و بخش‌ها و 40 درصد دیگر در سطح شهر موجود است.

این مسئول با تاکید بر این‌که قبل از افتتاح رسمی نمایندگی اوقاف شهرستان بهمئی موسسه مسجد کار این رسیدگی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه را پیگیری می‌کرد، گفت: استقبال مردم از برنامه‌های مساجد به نسبت مناسب ارزیابی شد و حمایت‌هایی نیز از سوی مردم به مساجد و امامزاده‌ها صورت می‌گرفت.

وی از آغاز طرح ملی قرآن کریم از سال آینده در شهرستان بهمئی خبر داد و اذعان کرد: با توجه به این‌که برخی امامزاده‌ها و مساجد عملیات عمرانی و تعمیر آن‌ها در دست اقدام است که با تکمیل عملیات فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در این مکان‌ها آغاز می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی میزان بودجه اختصاص یافته به مساجد و امامزاده‌های شهرستان را 86 میلیون عنوان کرد و گفت: میزان بودجه اختصاص یافته به شهرستان در زمینه ساخت و ساز و تکمیل پروژه‌های مربوط به مساجد و امامزاده‌ها هزینه می‌شود.

این مسئول امامزاده‌های شاخص در شهرستان بهمئی را سید اسدالله و سید ابراهیم در منطقه ممبی عنوان کرد و گفت: طرح جامع امامزاده سید عبدالله در تنگ ماغر و امامزاده سید عبدالصالح روستای سیاه‌شیر در دست اقدام که تکمیل طرح امامزادگان سید اسدالله و سید ابراهیم ممبی در حال تکمیل است.

نمازی ترویج وقف، نذورات و انجام کارهای خیر را از وظایف اداره اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و افزود: امیدواریم با نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه بتوان میزان موقوفات را افزایش داد از این‌رو از اصحاب رسانه تقاضا می‌شود به منظور ترویج فرهنگ وقف در سطح شهرستان‌های استان تلاش مضاعفی داشته باشند.

انتهای پیام/82011/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول