اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان استانی

ضریح امامزاده جعفر (ع) در شهر آب‌بر رونمایی شد

با حضور جمعی از مسئولان استانی، ضریح امامزاده جعفر (ع) در شهر آب‌بر رونمایی شد.

ضریح امامزاده جعفر (ع) در شهر آب‌بر رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عصر امروز و همزمان با دومین روز از هفته وقف، مراسم رونمایی از ضریح امامزاده جعفر(ع) در شهر آب‌بر با حضور آیت‌الله شیخ علی خاتمی (نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان)، حجت‌الاسلام علی باقری (مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان) و جمعی از مسئولان شهرستانی انجام شد.

در این مراسم رئیس اداره اوقاف شهرستان طارم با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اداره اوقاف این شهرستان اظهار کرد: اداره اوقاف شهرستان طارم در راستای بازسازی بقاع متبرکه اقدامات بسیاری را انجام می‌دهد.

نعمت احمدی با اشاره به اینکه بازسازی بقاع متبرکه در راستای جذب گردشگر و زائران مذهبی صورت می‌گیرد، بیان کرد: تبدیل بقاع به قطب فرهنگی با در نظر گرفتن فرمایشات مقام معظم رهبری از اهدافی است که در این‌گونه اقدامات دنبال می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ساخت ضریح برای امامزاده جعفر (ع) افزود: این امامزاده از نوادگان امام موسی‌بن جعفر (ع) است.

این مسئول با بیان اینکه ضریح امامزاده جعفر (ع) از طلا، نقره، مس و استیل در بخش‌هایی از ضریح ساخته شده است، گفت: این ضریح در مدت شش ماه و به دست هنرمندان اصفهانی ساخته شده است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان طارم مبلغ هزینه شده برای ساخت این ضریح را 250 میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: 60 میلیون ریال از مبلغ مذکور از محل کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است.

احمدی در ادامه با اشاره به سایر برنامه‌های اجرایی اداره اوقاف شهرستان طارم طی هفته وقف اظهار داشت: برپایی خیمه‌های معرفت، برگزاری نمایشگاه وقف احسان ماندگار، غبارروبی مزار شهدا و غبارروبی آستان امامزادگان از جمله برنامه‌های اجرایی در طول این هفته است.

انتهای پیام/730005/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول