اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش 9 دی در دشتی مطرح شد

حماسه 9 دی جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی

در همایش بزرگداشت حماسه 9 دی در دشتی، از نهم دی‌ماه 88 به عنوان جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی یاد شد.

حماسه 9 دی جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حجت‌الاسلام احمد کربلایی‌زاده روحانی اعزامی از قم امشب در همایش بزرگداشت حماسه 9 دی که به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی برگزار شد، گفت: حضور مردم موجب خلق حماسه 9 دی شد.

روحانی اعزامی از شهر مقدس قم، نکته مهم و قابل توجه حماسه 9 دی را هویت انقلابی این حماسه دانست و بیان داشت: نهم دی‌ماه 88 جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه هویت انقلابی الهام گرفته از ماهیت انقلاب اسلامی، روح حاکم بر اصل انقلاب و حضور بی‌نظیر و عظیم مردم در سال 57 است، افزود: این روح دیانت حاکم بر دل‌های مردم در حماسه 9 دی تجلی پیدا کرد.

کربلایی‌زاده در ادامه سخنان خود دو عنصر مؤثر در خلق حماسه 9 دی را عنوان کرد و ابراز داشت: عنصر اول مردم و حضور پایدار و مستمر آنان بود و عامل دوم نیروی ایمان بود که بی‌شک محرک اصلی حضور مردم در این صحنه است.

این روحانی اعزامی از قم تصریح کرد: فتنه 88 تنها آن چیزی نبود که در خیابان‌ها دیده شد، بلکه یک برنامه از پیش طراحی شده و یک بیماری عمیق و ریشه‌دار بود.

وی با بیان اینکه که معاندان با ایجاد زمینه‌ها و مقدمات فراوان درصدد دستیابی به اهداف مشخص خود بودند، اظهار کرد: تمامی نقشه‌های پلید مخالفان با عنایت حق تعالی و حرکت عظیم و انقلابی مردم نقش برآب شد

کربلایی‌زاده، یکی از عوامل مؤثر حضور مردم در صحنه حماسه 9 دی را نهضت عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: این حماسه نشان داد که مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی با سرلوحه قرار دادن قیام عاشورا، هرگز از اصول و ارزش‌های دینی خود کوتاه نخواهند آمد.

وی در این همایش که در مسجد امام رضا علیه‌السلام به مناسبت سالروز حماسه نهم دی ماه سال 88 برگزار شد، خاطرنشان کرد: حماسه ماندگار نهم دی بدون شک بی‌نظیرترین حرکت مردمی تاریخ انقلاب اسلامی در حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران بود که فصلی جدید از بصیرت، هوشیاری، دشمن‌شناسی و غیرت دینی و انقلابی در صحیفه تاریخ مبارزات مردم مسلمان ایران رقم زد.

این مبلغ با بیان اینکه روز نهم دی ماه سال 1388 به واسطه حرکت عظیم، حیرت‌انگیز و فوق‌العاده مردم، در تاریخ ماندگار شد، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی ایران این واقعه عظیم را به هیچ‌ وجه از اذهان خود پاک نخواهند کرد.

کربلایی‌زاده اظهار کرد: رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری، ایمان و باورهای اعتقادی مردم ایران و عشق به اهل بیت (ع)، بصیرت ملت ایران و حضور در عرصه‌های مختلف را عوامل زمینه‌ساز حماسه 9 دی و شکست دشمنان در فتنه 88 بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مراسم 9 دی ماه سال 88، ملت ولایتمدار ایران اسلامی ثابت کردند در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری از آرمان‌های مقدس امام خمینی(ره) و شهدای عزیز تا پای جان دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/66001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول