اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پرویز فتاح:

حماسه 9 دی فراموش شدنی نیست

وزیر سابق نیرو گفت: حماسه 9 دی ماه سال 88 فراموش شدنی نیست.

حماسه 9 دی فراموش شدنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پرویز فتاح ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت بزرگ داشت روز 9 دی در مصلی امام خمینی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: 9 دی درس‌های بزرگی برای ملت و نظام در پی داشت که لزوم توجه به آن‌ها ما را از تکرار این گونه حوادث حفظ می‌کند.

وی گفت: موشکافی در مسائل مربوط به حماسه عظیم 9 دی منافع و برکات زیادی برای مردم و نظام در پی دارد که توجه به آن از تکرار چنین وقایعی پیشگیری می‌کند.

فتاح تصریح کرد: حماسه 9 دی بیانگر مرام مردم بود، زیرا حرکت مردم مصداق حرکت امام حسین (ع) در محرم بود و پیام ایشان امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی خاطرنشان کرد: گره خوردن فتنه 88 به عاشورای حسینی تحمل اتفاقات برای مردم را سخت کرد و در پی این اقدامات فتنه‌گران، مردم برای اثبات پایبندی خود به دینداری، مسلمانی و اهمیت و شان اباعبدا... به خیابان‌ها آمدند.

فتاح تصریح کرد: تحلیل‌ها و مسائل فتنه 88 بعد از حضور مردم در 9 دی تغییر کرد که این حرکت ناامیدی و یاس دشمنان را به ارمغان داشت.

فتاح از ملت به عنوان عصای موسی تعبیر کرد و عنوان کرد: امام راحل نیت مردم را می‌دانستند و اراده آنها را شناخته بودند و در این راستا از مردم برای رفع مشکلات نظام استفاده کردند و مقام معظم رهبری که دنباله رو و جانشین ایشان است نیز برای دفع خدعه دشمن از حضور مردم در صحنه بهره جستند.

وزیر سابق نیرو گفت: دشمن همواره بیدار و فعال است و در فکر نقشه‌ جدید برای ضربه زدن به اسلام و ارکان نظام اسلامی است پس مردم باید با بصیرت و سعه صدر در مقابل دشمنان برخورد کنند.

وی با اشاره به مذاکرات اخیر گفت: ایرانی باید دشمن‌شناس باشد و به او اعتماد نکند، باید به دستی که به سوی او دراز می‌شود و خنجر پنهان در پهلو توجه کند تا شکست نخورد.

وی گفت: باید در مذاکرات معامله در شان اسلام و نظام صورت بگیرد و به عزت ملت توجه شود در غیر این صورت آن معامله ارزش ندارد.

وزیر سابق نیرو در رابطه با فتنه 88 به سخن ماندلا اشاره کرد و گفت: ممکن است مردم فتنه‌گران را ببخشند؛ اما هرگز آن را فراموش نمی‌کنند.

وی با اشاره به انتخابات 24 خرداد 92 تاکید کرد: پیام 24 خرداد امانت‌داری نظام بود، نظام تقلب نمی‌کند، ما باید دموکراسی را قبول کنیم و اخلاق انتخاباتی داشته باشیم.

انتهای پیام/61007/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول