اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته وقف برگزار می‌شود

برگزاری 5 ایستگاه «همه واقف باشیم‌» در تویسرکان

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان گفت: نمایشگاه «همه واقف باشیم» به مناسبت هفته وقف در امامزاده محمد شأن‌آباد، امامزاده ناصر(ع)، امامزاده زید، مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی و محل برگزاری نماز جمعه تویسرکان برگزار می‌شود.

برگزاری 5 ایستگاه «همه واقف باشیم‌» در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام احمد‌رضا خزائی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ارزش وقف در جامعه و تأثیر همه‌جانبه آن در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی، باید مردم را بیشتر با فرهنگ وقف آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه کارکردهای اثرگذار وقف در جامعه بسیار زیاد است، ابراز کرد: تدوین سیاست اصولی و برنامه‌ریزی شده از سوی دولت به منظور شکوفایی فرهنگ وقف در جامعه امری ضروری است.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان اطلاع‌رسانی، برگزاری همایش، نشست‌ها و جشنواره‌ها، معرفی موقوفات، تجلیل از واقفان و خیران، استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و فرهنگسازی از طریق رسانه‌ها را بخشی از راه‌های مهم در نهادینه شدن وقف عنوان کرد.

وی تنظیم و تجدید اسناد اجاره‌ای اوقاف تویسرکان در سال 91 و 92 را 390 فقره خواند و گفت: اخذ 30 فقره سند مالکیت متعلق به مساجد، حسینیه‌ها و موقوفات شاخص و بازنویسی بیش از 40 فقره وقف‌نامه و نسخ قدیمی از اقدامات اوقاف تویسرکان در سال جاری است.

خزائی خاطرنشان کرد: پنج هکتار از اراضی ملی در محدوده امامزاده ابراهیم روستای بوجان، در صورتجلسه‌ای مشترک برای طرح توسعه با منابع طبیعی در حال پیگیری است.

وی درآمد موقوفات تویسرکان را در سال جاری 610 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این مبلغ در حفظ موقوفه، توسعه و سرمایه‌گذاری رقبات، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، روضه‌خوانی ائمه اطهار(ع)، برگزاری جشن و اعیاد مذهبی، خیرات و مبرات، کمک به فقرا صرف شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان افزود: 270 میلیون تومان برای عمران و آبادانی امامزاده ناصر(ع)، امامزاده عبدالله(ع) آرتیمان، امامزاده عباس روستای جرا، امامزاده بابا پیر‌علی، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) سرابی، امامزاده‌ ابراهیم روستای بوجان، امامزاده‌ محمد شأن‌آباد و امامزاده اسماعیل(ع) زرهان هزینه شده است.

وی در خصوص هفته وقف گفت: روزهای هفته وقف با عناوین «وقف، قرآن، ولایت، بصیرت دینی»، «وقف، سنت نبوی سیره ائمه اطهار(ع)»، «وقف، نهاد ممتاز دینی و نقش نظام اسلامی»، «وقف تجلی مودت اهل بیت(ع) با تکریم امامزاده‌ها» ، «وقف، عمل امینانه به نیات واقفان و رفع نیازهای جامعه»، «وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت‌های اجتماعی» و «وقف، حماسه اقتصادی، ارتقای بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه» نامگذاری شده است.

خزائی تشویق عموم مردم به امر وقف با تقدیر از خادمان و مروجان عمل وقف، معرفی خدمات واقفان و خادمان وقف، اطلاع‌رسانی برکات وقف به جامعه، انسجام‌بخشی به فعالیت‌های هفته وقف، تجلیل از متولیان و خادمان وقف، موقوفات و بقاع متبرکه و ایجاد زمینه لازم برای مشارکت آحاد جامعه به‌ ویژه خیران وقف را از اهداف این هفته برشمرد.

وی دیدار با امام جمعه، برگزاری مراسم زیارت حضرت رسول(ص)، عزاداری در بقاع متبرکه در روزهای سوگواری امام حسن(ع)، امام رضا(ع) و پیامبر(ص)، غبارروبی بقاع متبرکه، قرائت دعای ندبه و سخنرانی در مورد وقف را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان، اضافه کرد: استفاده بهینه از ظرفیت مبلغان بومی، اعزام روحانیون مستقر در بقاع متبرکه برای تبلیغ فرهنگ وقف، نشست با فعالان و خادمان بقاع متبرکه، توزیع بروشور و جزوات ارسالی از سازمان و تجلیل از هیئت امنا و خادمان بقاع متبرکه برخی دیگر از برنامه‌های شاخص هفته وقف در تویسرکان است.

وی برگزاری نمایشگاه «همه واقف باشیم» به مناسبت هفته وقف در امامزاده محمد شأن‌آباد، امامزاده ناصر(ع)، امامزاده زید، مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی و محل برگزاری نماز جمعه تویسرکان را از دیگر برنامه‌های هفته وقف دانست.

انتهای پیام/89010/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول