اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی کرمان عنوان کرد

معافیت مالیاتی 80 درصدی سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: اشخاص حقوقی که در شهرک صنعتی اقدام به تأسیس شرکت یا کارخانه کنند به مدت چهار سال، 80 درصد معافیت مالیاتی دارند.

معافیت مالیاتی 80 درصدی سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از انار، احمد خواجه‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه‌ کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان با اشاره به برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در 19 دی ماه اظهار داشت: در بحث اقتصاد باید برای رونق فضای کسب و کار از همه امکانات و فرصت‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم این فضا را تسهیل کنیم.

وی افزود: یکی از عوامل کندکننده فضای کسب و کار مسئله مالیاتی است که در کشورهای دیگر شش تا 9 نوع مالیات داریم، اما در کشور ایران بالای 12 نوع مالیات وجود دارد به همین دلیل از نظر فضای کسب و کار در ایران رتبه فاجعه باری داریم.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: امروزه فضای کشور به سمت فضای کسب و کار پیش می‌رود و باید بخش خصوصی بیاید تا این فضا درست شده و اینها وارد عرصه تولید شوند.

وی با بیان اینکه شهرستان انار جزو شهرستان‌های پیشقدم بوده و قرار است، همایش خوبی برگزار شود، گفت: توانمند ‌کردن متقاضیان سرمایه‌گذاری، پیوند مراکز علمی و صنعتی و فراهم کردن بازار رقابت از دستاوردهای برگزاری اینگونه همایش‌ها است.

خواجه‌زاده عنوان کرد: در بحث بنگاه‌های زودبازده اقتصادی تسهیلاتی وجود دارد و چنانچه طرحی با توجیه اقتصادی و نیاز به سرمایه در گردش داشته باشد، می‌تواند این تسهیلات را در اختیار بگیرد که نرخ سود آنها بین 19 تا 25 درصد است.

وی افزود: با ایجاد دفتر کاریابی در شهرستان انار موافقت شده و به زودی ایجاد می‌شود.

در این جلسه تعدادی از صنعت‌گران و صاحبان شرکت‌ها به بیان مشکلات خود پرداختند که عمده مشکلات کارخانه‌ها بحث عدم وجود زیرساخت‌های شهرک صنعتی از قبیل تلفن، گاز، آب مناسب، فضای سبز و ... بود.

همچنین مشکل مالیات از دیگر مسائلی بود که سرمایه‌گذاران به آن اشاره کردند که معاون اداره کل امور مالیاتی استان کرمان از تخفیف و بخشودگی برخی مالیات‌ها بر اساس قانون خبر داد و افزود: اشخاص حقوقی که در شهرک صنعتی اقدام به تأسیس شرکت یا کارخانه کنند به مدت چهار سال، 80 درصد معافیت مالیاتی دارند.

انتهای پیام/2446/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول